|
15.03.2007
KUR’AN’I KİMLER ANLAMAZ Mehmet Aksoy
KUR’AN’I KİMLER ANLAMAZ Kur’an insanlara inmiş, son peygamber Hz. Muhammed aracılığıyla insanlara duyurulmuş bir kitaptır. Bu kitap insanlara indiği için insanların anlayacağı şekilde indirilmiştir. Eğer insanların anlamayacağı bir kitap olsaydı en başta kitabın indirilme mantığına ters düşerdi. Çünkü indirilen veya bildirilen şey anlaşılmaz, kapalı, üç beş falancanın filancanın anlayacağı bir kitap olsaydı sadece onlara inmiş olurdu ve kitaptan sadece onlar sorumlu olurdu. Zaten anlaşılmayacak bir şey neden duyurulsun ki. Hiç kimse bir başkasına anlaşılmayacak bir şey göndermez. Çünkü her eylemde bir amaç vardır. Kur’an’a baktığımızda kendisini anlaşılır, açık, detaylı, öğüt kaynağı, hikmet kaynağı olarak gösterir. 10/15 Onlara apaçık olan ayetlerimiz okunduğu zaman, bize kavuşmayı ummayanlar, "Bundan başka bir Kur’an getir, yahut onu değiştir!," derler. De ki: "Onu kendi tarafımdan değiştiremem. Ben yalnız bana vahyedilene uyarım. Rabbime karşı gelirsem, büyük günün azabından korkarım." 6/126 Bu, Rabbinin dosdoğru yoludur. Öğüt alan bir toplum için ayetleri detayıyla açıklamış bulunuyoruz. Kur’an peygamberimiz zamanında hiçbir zaman anlaşılma sorunu çekmemiştir. Gerek iman edenler gerek inkar edenler Kur’an’ın anlaşılır olduğunda, kapalı olmadığında ittifak halindeydiler. Kur’an’ a baktığımızda bunu açık seçik bir şekilde görürüz. Kur’an’ın hiçbir yerinde inkarcıların ‘’bu kitap anlaşılmaz, açık değil’’ gibi ifadelerine rastlanamaz. Tam tersi olarak ayetlerde inkarcıların Kur’an’ı isteseler anlayacakları ifade edilmektedir. İnkarcılar Kur’an’ın anlaşılır olduğunu bildikleri için Kur’an’ın anlaşılmasının önüne geçmeye çalışmışlardır. 41/26 İnkar edenler, "Başa çıkmanız için, bu Kuran'ı dinlemeyin, anlaşılmasını engelleyin," dediler. Bu ayette inkarcıların Kur’an’ın anlaşılmasını engelleme çalışmaları anlatılmaktadır. Çünkü biliyorlar ki tarafsız ve önyargısız okunan Kur’an’ın ALLAH kitabı olduğu anlaşılacaktır. Bu yüzden kitabın anlaşılmasını çeşitli çabalarla engellemeye çalışmışlardır. 4/82 Kuran'ı incelemiyorlar mı? ALLAH'tan başkasının olsaydı onda bir çok çelişki bulacaklardı. Bu ayette de inkarcılardan Kur’an’ı incelemeleri istenmektedir. Demek ki insanoğlu bu kitabı incelerse bunun ALLAH katından olduğunu anlayacaktır. ALLAH inkarcılara bile kitabı incelemelerini istiyor. Nasıl olur da inananların incelemesini istemez. Sorumlu olduğumuz, dinimizin ALLAH’tan gelen ve tek kaynağı olan, açık olduğu bir çok ayette zikredilen kitabı anlamamamız nasıl mümkün olabilir. Anlamayacağımız bir kitaptan nasıl sorumlu olabiliriz. Sadece birilerinin anladığı, yazdığı çizdiği, anlattığı kitaptan nasıl olurda bütün insanlar sorumlu olur? Tabi ki böyle bir şey yoktur ve iman edenler kitabı kolaylıkla anlayabilir. Kısacası ALLAH, Kur’an’ı anlaşılacak özelliklerle donatmıştır. Kur’an kendisini bu şekilde tanıtmasına rağmen, peygamberimizden sonra kitap anlaşılmaz hale getirilmeye çalışılmıştır. Kitabın anlaşılmayacağı, sadece profesyonel ruhbanlar tarafından anlaşılacağı insanlara lanse edilmiştir. Malesef bu çabalarında da başarılı olmuşlardır. Bu süreçte Kur’an’ı okunup anlaşılan, ona göre hayatı tanzim etmesi gereken bir kitap olmaktan çıkarttılar. Mezarlarda okunan, namazda okunan, duvarlarda güzel kılıflar içinde saklı, sadece ayetlerinin okunma ahengine saygı gösterilip içeriğine bakılmayan bir kitap haline getirdiler. Bu ruhbanların yüzünden insanlar kitabı okumaz hale geldiler. Sadece Arapçası okunan ve bu yolla sevap umulan ama hiç anlaşılmayan bir kitap. Kitabı anlaşılmaz kılma çabalarının kimlere ait olduğunu Fussilet Suresi 26. ayette görmüştük. Ne yazık ki aynı tavrı peygamberden sonra peygamberi izlediğini söyleyen ama gerçekte peygamberle alakası olmayan zihniyetler göstermiş ve bu çalışmalarında başarılı olmuşlardır. Kendi geçimleri için, statüleri için, kalplerine sinmiş put sevgisi nedeniyle hala da bu çabalarını sürdürmektedirler. Yazdıkları kitaplarda Kur’an’ı siz anlayamazsınız bu alimlerin işidir, siz karışmayın o tarafa, o taraf bizim işimiz veya alimlerimizin işi diyerek insanların kitabı okumalarına engel olmaktadırlar. Katıldıkları televizyon programlarında, camilerde ‘’Kur’an yetmez’’, ‘’Siz anlamazsınız’’ nidalarıyla insanları kitaptan uzaklaştırmaya devam etmektedirler. Bu engelleme çabaları ki; Hanefi mezhebinin en katı uygulamalarıyla taliban hareketini doğurdu. Aynı şekilde ülkemizdeki mezar evleri doğurdu. El kaide denen örgütü doğurdu. Matbaa bu ülkeye kaç yıl sonra girdi? Aynı zihniyet mezhep savaşlarını doğurdu. Irakta görülen mezhep savaşlarını ne ile açıklayabiliriz. Ülkemizde geçmişte yaşanan mezhep çatışmalarının, sebepleri bu zihniyettir. Kısacası Kur’an’dan uzaklaşmış zihniyetin ürünleri bunlar ve daha burada sayamayacağımız yüzlerce binlerce örnekler. Tüm bunlardan sonra Kur’an’ı kimlerin anlamayacağını gene Kur’an’dan öğrenelim: 9/127 Ne zaman bir sure inse, "Kimse sizi görüyor mu," diye bakışırlar. Sonra da dönüp giderler. Anlamaz bir topluluk olduklarından ALLAH kalplerini çevirmiştir. 41/5 Dediler ki: "Senin bizi çağırdığın şeye karşı sabit fikirliyiz, kulaklarımızda ağırlık ve bizimle sizin aranızda bir perde vardır. İstediğini yap, biz de yapacağız. 6/25 Onların bir kısmı seni dinler. Fakat, kalpleri üzerine anlamalarına engel olacak örtüler, kulaklarına da ağırlık koyarız. Her bir mucizeyi görseler de ona inanmazlar. Bundan ötürü sana geldiklerinde seninle tartışır ve inkarcılar, "Bu ancak bir efsanedir," der. 43/40 Sen mi sağıra işittireceksin, yahut körü ve apaçık bir sapıklıkta olanı yola getireceksin? 30/52 Sen ne ölülere işittirebilirsin, ne de arkalarını dönüp giden sağırlara çağrıyı duyurabilirsin. 30/53 Körü de sapıklığından kurtarıp yola getiremezsin. Sen ancak ayetlerimize inananlara işittirebilirsin ki onlar hemen teslim olurlar. 17/45 Kuran okuduğun zaman, seninle ahirete inanmayanlar arasına görülmez bir engel yerleştiririz. 17/46 Ve onu anlamalarını engellemek için kalplerine kabuklar, kulaklarına da ağırlık koyarız. Rabbini yalnızca Kuran'da andığın zaman nefretle geriye dönerler. 18/57 Rabbinin ayetleri kendisine hatırlatıldığı halde, yaptıklarını unutarak ondan yüz çevirenden daha zalim kim olabilir? Kalplerine, onu (Kuran'ı) anlamalarına engel olacak bir örtü, kulaklarına da bir ağırlık koymuşuzdur. Onları hidayete ne kadar çağırırsan çağır, onlar asla doğruyu bulamaz. Bu ayetlerden açıkça görülecektir ki; Kur’an’ı anlayamayacak olanlar, inkarda diretenler, en başta inkar yolunu tercih edenlerdir. Kendileri bu şekilde şartlandıkları için ALLAH’ta onların Kur’an’ı anlamalarına engel olmuştur. Burada ki diğer anlamama sebebi olarak ta ‘’sabit fikir’’ gösterilmektedir. Ne yazık ki bu durum insanların genelinde gözlenmektedir. Tamamiyle kuruntulardan oluşan birçok inanç ve düşünce bile sabit fikirlilik yüzünden devam ettirilmektedir. İşte bu şekilde daha en başta beyin konforunu bozmak istemeyen bu varlıklar mesaja karşı bir tavır almışlardır. Kitabın anlaşılamayacağını savunan (sadece din adamlarının anlayacağını savunan) zihniyete birkaç soru soralım: 1- Kur’an’ı kimler anlayabilir? 2- Kur’an’ı kimler anlayamaz? 3- Anlayacağını ileri sürdükleriniz kimlerdir? 4- Anlayacağını ileri sürdükleriniz neden farklı mezhep, tarikat ve cemaatteler? 5- ‘’53/23 Onlar, sizin ve atalarınızın taktığı isimlerden başka bir şey değildir ve ALLAH onlar için hiç bir delil indirmemiştir. Kendilerine, Rab'lerinde bir yol gösterici geldiği halde, sadece kuruntuları ve kişisel arzularını izliyorlar’’ anlayacağını iddia ettiklerinizi bu ayet bağlamında nasıl değerlendireceksiniz? 6- Eğer üstteki 5 soruyu kabul etmiyorsanız neden insanları birilerini taklit etmeye çağırıyorsunuz? Neden önlerine binlerce ciltlik kitaplar koyuyorsunuz? Sadece Kur’an’dan sorumlu olduğumuzu (43/43,44) neden söyleyemiyorsunuz? Kitaba inandığını söyleyen herkes bilmeli ki biz sadece kitaptan sorumluyuz. Rabbimiz bizi ona göre hesaba çekecek. Ve bu kitap tüm inananların anlayacağı bir kitaptır. Gerisi aldatmacadır. Peygamberimizin ahiretteki şikayetine maruz kalmak istemiyorsak her şeyi elimizin tersiyle bir kenara itip sadece Kur’an’a bakarak inanmamız ve ona göre yaşamamız gerekmektedir. 25/30 Resul de şöyle der: "Ey Rabbim, benim toplumum, bu Kur'an'ı terk edilmiş/dışlanmış halde tuttular." 29/51 Bu kitabı sana indirmiş olmamız ve kendilerine okunması onlara yetmez mi? Bunda inanan bir toplum için bir rahmet ve öğüt vardır.
Yorumlar:
30.12.2007
adsız kişi:^+%
bana kuranın indirilişi ve çoğaltlması ile ilgili bilgileeerrrrrr
04.09.2007
füsun feride toydemir
Nisa 102. (Ey Muhammed!) Cephede sen de onların (mü’minlerin) arasında bulunup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. .....
"onlara namaz kıldırdığın vakit"... bu söz fazlasıyla yeter bazı şeylere... Kuran da başka hangi ayet vardır ki ,yapılan diğer ibadetler hakkında bu tarz bir terim geçmiş olsun.. Kuran da namazın tam anlamıyla nasıl kılınacağına dair varsın ayet olmasın.. sırf rabbimin bu sözünden dolayı ben yine namaz şekline güvenirim... tıpkı Kuran ın asla bozulmadan korunduğuna güvendiğim gibi..bu güvenimin en güzel kanıtı da burada kılınan namaz ile Kabe nin orda kılınan namazın,ya da falanca ülkede kılınan namazın aynı şekilde oluşu yeter... aksini ıspatlayan varsa buyursun... bunun dışında,ben bir dönem kitaba inanmazken de,inandığım Yaratan önünde secde ye varırdım,yerlere kapanırdım.. siz ne deseniz,bu hareketler bize öğretilmiştir sayın Mehmet Yılmaz..
19.07.2007
EBU MÜCAHİDE
MEHMET YILMAZA
KUR’AN'A GÖRE NAMAZ'IN İFASI.
NAMAZ’IN KILINIŞI
1 – Namaz’ın dışındaki yerine getirilmesi gerekenler;
(a)= Namaz’ın hazırlık aşaması olan Abdest almak. Eğer cünüpse boy abdesti (gusül) almak.
(b)=Namaz kılınacağında,Avret yerini örtecek bir temiz elbiseyle örtmesi ve üzerinde namaz kılınacak yerin temiz olması
(c)=Namazda kıbleye dönülmesi
(d)=Namazın vakitlerine riayet edilmesi
2 – Namazın içindeki yerine getirilmesi gerekenler
(a)=Namazda kıyamda durmak.
(b)=Rukuya durmak
(c)=secdeye durmak.
(d)=Kıraat etmek.
1 – Namaz’ın dışındaki yerine getirilmesi gerekenler;
A - ABDEST VE BOY ABDESTİ
Kuran'da abdest, sadece ve sadece namazın bir şartı olarak anlatılır. Ayrıca camiye girerken, Kuran okurken, namaz dışındaki her hangi bir ibadet için abdest ve gusül alınması şart değildir. Kuran'da abdest ve boy abdesti birazdan vereceğimiz iki ayette geçer. Bu iki ayet dışında Kuran'da abdest ve gusül ile ilgili hiçbir ayet yoktur. Yani abdest ve gusül ne için gerektiği, ne zaman gerektiği, su olmazsa ne yapılacağı sadece bu iki ayetten anlaşılacaktır.
“Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız(eşlerinizle cinsi münasebette bulunduysanız) ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.” 5 /Maide Suresi 6
“Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de yolculuk hali müstesna yıkanıncaya (gusül edinceye, boy abdesti alıncaya) kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız veya biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş(eşlerinizle cinsi münasebette bulunduysanız) da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici, bağışlayıcıdır.” 4/ Nisa Suresi 43
Şimdi sorularımızı sorup bu iki ayete göre cevap verelim:
Abdest ve Boy Abdesti Niçin Lazımdır?
Ayetlerden açıkça anlaşılıyor ki; abdest de, boy abdesti de bir tek namaz için lazımdır. Maide Suresi 6. ayetin başında abdestin namaz için alınması gerektiği söylenir. Nisa Suresi 43 ayette de cünüp olanın yıkanmadan namaz kılamayacağı anlatılır.
Abdest Ne Zaman Alınır?
İki ayetin de son kısımlarına dikkat ederseniz, bize suyun gerekli olup da suyu bulamadığımız hallerde ne yapmamız gerektiği açıklanır. Suyun bize gerekli olduğunun açıklandığı hal ile, abdesti neyin bozduğu da açıklanmıştır. Burada "ayak yolundan geldiğinizde" diye çevirdiğimiz ifade bize abdestin ayak yolundan gelince alınması gerektiğini göstermektedir. "Ayak yolu" diye çevirdiğimiz kelimenin Arapça'sı “ Ğait”tir. Arapça bu kelime “çukur yer” anlamında olup, "ayak yolu, tuvalet" kelimelerine karşılık gelmektedir.Yani abdestin çukur yerlere yapılanlardan sonra alınması gerekmektedir. Bunun dışında tarif edilen hiçbir şeyle, ne kanın akması, ne deve eti yenmesi abdesti bozmaz. Ayetten abdesti neyin bozduğu açıktır. Kişiler "ayak yolunda", çukur olan yere ne yapıyorsa abdesti o bozar.
Abdest Nasıl Alınır?
5/Maide Suresi 6. ayetin başında abdesti nasıl almamız gerektiği anlatılır. ayrıca da bir şey gerekmez. İsteyen ağzını ve burnunu çalkalar, kulağını hilaller, dualar okur.
Not:
Ayet Burada ayakların topuklara kadar yıkanmasını mı? yoksa sıvazlanmasını mı istiyor? Bunu üç şıkla açıklamaya çalışalım:
(1):Sıvazlanmasını istiyor diyenler derler ki, nasıl ki, yüzünüzü yıkayından sonra dirseklere kadar ellerimizi yıkamayı anlıyorsak aynı şekilde ayakların topuklara kadar ibaresi de başın sıvazlanmasından sonra geldiği için ayakların da topuklara kadar sıvazlanması gerekir.ayrıca meşhur olmayan ikinci kıraate göre ERCULİKUM”şeklinde okunur.Buda sıvazlanması demektir.Birde sıvazlanması gerekir diyenlerin başka bir delilide Arapça dil kuralına göre atıf vavı kendine en yakın olana atfedilir.Buda kendine en yakın olan kendinden önceki başın sıvazlanması olduğuna göre ayaklarında topuklara kadar sıvazlanması gerekir derler.
(2):Yıkanması gerekir diyenler; Ayetteki “vav” atıf vavıdır. Arapça kaide kurallara göre atıf matufa gider. Şöyle ki, eğer ayakların topuklara kadar sıvazlanmasını isteseydi “ ERCULEKUM”değil de“ RUUSİKUM” gibi “ERCULİKUM” esreyle belirtilirdi. Halbuki matuf üstündür, matufunaleyh’inde üstün olması gerekir. Eğer baş gibi sıvazlanması gerekir diyebilmemiz için başın SİN harfinin harekesi Si değil SE olması yani üstün olması gerekirdi. Halbuki matuf baş değil yüz yıkanmasıdır. Çünkü yüz,
“ VUCUHEKUM” H harfinin harekesi üstündür.
Eğer ayakların topuklara kadar sıvazlanması istenseydi başınızı sıvazlayın gibi sadece ayaklarınızı derdi, topuklara kadar (tıpkı ellerinizi dirseklere kadar gibi) demezdi. Mantıken de genel olarak ayakların ayakkabı da terleyip koktuğundan yıkanması aklen daha uygundur demişlerdir.
(3):İkisinide kapsar diyenler derlerki; Bu Allahın muhayyer bıraktığı,yani abdest alırken isteyen ayaklarını topuklara kadar yıkasın isteyen sıvazlasın.Nitekim uygulamada da peygamberin ikisinide yaptığı, bunun delili de peygambere dayandırılarak günümüze kadar gelen fiili uygulamadır.Böylece dileyen yıkar,dileyen sıvazlar veya dileyen ayağı kokuyorsa yahut kirliyse yıkar ,değilse sıvavlar.
Namaza kalkacağınızda yıkayınız yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi ve sıvazlayın başlarınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı.)
Boy Abdesti (Gusül) Ne Zaman Alınır?
Cünüp olunca gerekli olan yıkanmadır. "Gusül" zaten Arapça "yıkanma" demektir.Suyun gerekli olduğu diğer halin iki ayette de "kadınlara dokunma" olduğu söylenir.Yani boy abdesti kadınlarla cinsel beraberlikten sonra alınır. Zaten cünüp olunduğunda boy abdesti alındığını söylemiştik. Cünüplük, "cenb" kökünden türemiştir. Bu kelimenin kökünde "birine yakın diğerine uzak olma, beraberlik” manaları vardır. Buna göre "cenabet" terimi beraberliğin en ileri seviyesi olan birleşmenin sonucuna ad olmuştur. Ayetin içinden boy abdestinin ne zaman alınması gerektiğine dair vardığımız sonucu "cünüp" kelimesinin manası da doğrulamaktadır. İsteyen istediği zaman, rahat ettiği zaman boy abdesti alır, fakat Kuran’dan çıkmayan bir hüküm ne farz, ne vacip, ne sünnet, ne de her hangi başka bir başlıkla kimseye yüklenemez. 5/Maide Suresi 101. ayetinde açıklanmayan her şeyin affedildiği söylenmektedir. Bu yüzden Kuran’da açıklanmayan her hususta serbest olduğumuz dışında hiç kimse bu açıklanmayanlara ilave bir cevap araması uygun değildir.
Boy Abdesti Nasıl Alınır?
Boy abdestinin cünüp iken alınması gerektiğini daha önce söylemiştik. Cünüpken ne yapmamız gerektiği iki kelime ile anlatılır. 5/Maide Suresi'nde " tehheru " kelimesi "temizlenin", 4/Nisa Suresi'ndeki " teğtesilu" kelimesi "yıkanınız" demektir. Boy abdesti için şuradan şuraya kadar yıkanın, ağzınızı, burnunuzu üçer kez çalkalayın, toplu iğne başı kadar kuru yer bırakmayın, sağ omzunuzdan başlayarak üçer kez su dökün ifadeleri geçmez. Böyle sınırlamalar olmadığından "gusul" kelimesinden sadece "yıkanmak" anlaşılır.
"Tahare" kelimesi ile de bu yıkanma işleminde kirlerden arınmanın önemi anlaşılır. Bunu yerine getiren boy abdesti almış olur. Bir anne beş yaşındaki çocuğuna "Yıkan" dese, o çocuk bunu anlayıp yıkanır. Oysa koskoca adamlara "Yıkan" deniyor, fakat onlar "Nasıl yıkanıcam? Toplu iğne başı kadar kuru yer kalırsa ne olur? önce hangi omuzuma su dökücem?" diye sorup Allah'ın ayetini anlamıyorlar. üstelik bu anlamamanın kendi anlayışsızlıklarından kaynaklandığını da anlamıyorlar. Bir de Allah'ın kitabını eksik ilan edip, bu garip soruların açıklandığı kitapları dinin tam ve eksiksiz kaynağıymış gibi rehber ediniyorlar.
Su Bulunamazsa Ne Yapılır?
Normalde bir insanın su bulamama ihtimali çok azdır. Kuran'ın bu durumu açıklaması Kuran'ın gereğinde nasıl tüm detayları verdiğinin bir delilidir. Tüm bu durumlarda kişi suyun eksikliğini temiz bir toprağa veya herhangi temiz birşeye teyemmüm ederek giderir. Temiz toprağa eller sürülerek yıkanamayan yüz ve eller sıvazlanır. Böylece namaza hazırlık suyun olmadığı zaman da sağlanmış olur.
Her iki ayetin de sonunda geçen Allah'ın bize güçlük çıkarmak istemediğine, bağışlayıcılığına, affediciliğine dair ifadeleri abdesti ve boy abdestini bir sürü gereksiz detaylar ve zorluklara boğanlar lütfen tekrar okusunlar.
B - NAMAZDA KIYAFET VE YER TEMİZLİĞİ
Kuran’da namaz için özel bir kıyafet geçmez. 7/Araf Suresi 26. ayette insanların avret yerlerini örtecek giyim, güzellik ve süs kazandıracak giyim tarzı söylenir. Bundan beş ayet sonra 7/Araf Suresi 31’de mescit yanında (namaz kılınan bölgede) süslenmeden bahsedilir.Müddessir suresi 4.ayette de elbisenin temiz tutulması emredilir. 2/Bakara Suresi 125 ve 22/Hac Suresi 26. ayetlerden namaz kılınacak bölgenin temizlenmesinin ve temiz tutulmasının önemi anlaşılır.
C - KIBLEYE DÖNMEK
2/Bakara Suresi 144,149 ve 150. ayetlerde Müslümanlar'ın nerede olursa olsunlar Mescidi Haram'a, Kabe'nin olduğu yöne dönmeleri söylenir. Bu, namaza düzen de veren bir uygulamadır. özellikle toplu kılınan namazlar bu sayede daha düzgün ve düzenli olur. 2/Bakara Suresi 115. ayette nereye dönersek dönelim Allah'ın orada olduğu söylenerek, Kabe'ye dönmeye yanlış manalar yüklenilmesi önlenir. Müslümanlar kıbleyi biliyorlarsa (Mescidi Haram yönünü) oraya dönüp namazı kılar. Eğer yönü bulamazlarsa Allah'ın her yerde olduğunu bilip ibadetlerine devam ederler (2/Bakara Suresi 115).
Namazın içindeki yerine getirilmesi gerekenler
(a)=Namazda kıyamda durmak.
(b)=Rukuya durmak
(c)=secdeye durmak.
Hani Evi (Kâ'beyi) insanlar için bir toplanma ve güvenlik yeri kıldık. «İbrahim'in makamını namaz yeri edinin», İbrahim ve İsmail'e de, «Evi'mi tavaf edenler, itikafa çekilenler, ve rükû ve secde edenler için temizleyin» diye ahid verdik.(2/Bakara suresi 125)
“…….Kıyam edenler, rükûa ve sücuda varanlar için Evimi temiz tut.(22/HAC suresi 26)
(d)=Kıraat etmek.
…..Kuran'dan kolayınıza geleni okuyun…(Müzemmil suresi 20)
“Güneşin sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl.Ve Fecir vakti Kur’an (okumaya büyük önem ver,çünkü) fecir(sabah) vakti (namaz içinde ve dışında bilinçli bir şekilde anlıyarak okunan) Kuran’a tanık olunur.” 17/ İsra Suresi 78
Namazdaki ses konusunda düzenleme şu ayetle verilmektedir:
Namazında sesini ne fazla yükselt,nede fazla kıs, ikisinin ortasında bir yol tut.17/İsra Suresi 110
“Kur'an okunduğu zaman, hemen onu dinleyin ve susun! Umulur ki, rahmete erdirilirsiniz!.7/Araf 204
Cemaatla kılınan namazlarda İmam Kur’an’ı içinden okuduğunda,cemaat’de içinden okur,açıktan okuduğunda ise,cemaat okunan kıratı dinler ve bir şey de okumaz.
19.07.2007
EBU MÜCAHİDE
MEHMET YILMAZA
KUR’AN'A GÖRE NAMAZ'IN İFASI.
Not:Her nekadar beş vakit namazı delillendirdiysekde şunuda unutmayın Bizim ikindi namazı için gösterdiğimiz aynı ayetleri öğle namazı için delil getirilmiş,yatsı namazı için gösterdiğimiz ayetleri de akşam namazı için delil getirilmiştir.Ve aynı zamanda ümmet beş vakit üzerine ittifak etmiş değil.Kur’an ve Resulullahın uygulamasını değişik yorumlayanların bir kısmı, sabah,öğle ve akşam olmak üzere üç vakit namazın farz olduğunu söyler.Bununla beraber büyük bir çoğunluk ise yukarıda Kur’an’dan delillerini belirttiğimiz sabah,öğle,ikindi,akşam ve yatsı olmak üzere beş vakit namazın farz olduğunu ,fakat bu beş vakitin öğle ile ikindi,akşam ile yatsı namazlarının birbirlerinin üzerine cem-i takdim,cem-i tehir ederek üç vakit de kılınabileceğini kabul eder.
birde Namazın elli vakit olduğunu Hz.Musa vasıtasıyla beş’e indiği ile ilgili uydurulan hadis ise korkunçtur.Bu hadise göre güya Peygamberimiz miraçta Allah'ın huzuruna çıkar ve Allah namazı elli vakit farz kılar, daha sonra Hz. Musa'ya rastlayan Peygamberimiz'i Hz. Musa, bu kadar namazın çok olduğu, ümmetin buna güç yetiremeyeceği şeklinde uyarır, sonra Peygamberimiz Allah'tan indirim ister, Allah da namazın sayısını indirir. Yolda Hz. Musa yine bu kadar namaz vaktinin de çok olduğunu söyler. Bu git gel böylece namaz beş vakte inene kadar dokuz kez gerçekleşir. Nitekim namazın sayısı beşe gelince Hz. Musa yine indirimi tavsiye etse de Peygamberimiz artık utandığı (!) için namaz indirimi durur. Bu hadise göre Allah insanların kaç vakit namaza güç yetireceğini bilmez, Peygamberimiz ise hiçbir şeyden haberi olmayan bir garibandır. Hz. Musa ise hem Peygamberimiz'in akıl hocası, hem Allah'ın hükmünün düzelticisi, hem de bizim kurtarıcımızdır. Allah ve Peygamberimiz'e iftira olan böyle hadisler yerine Kuran'da doğruyu arayanlar, namaz hakkında gerekli bilgiye kavuşacaklardır. Kuran'la yetinmeyip dini pratiklerini uydurma hadislere dayandırmaya çalışanlar ise örneğini gördüğümüz gibi mantıksızlıklar, iftiralar, çelişkiler içinde kalacaklardır.
vesselam
19.07.2007
EBU MÜCAHİDE
MEHMET YILMAZA
KUR’AN'A GÖRE NAMAZ'IN İFASI.
NAMAZ VAKİTLERİ
Kuran'da namaz kelimesi genellikle "salat" bazende “hamd,tesbih ve zikir” kelimesi ile ifade edilir. "Bağlantı kurmak,desteklemek,yaslamak ve değer vermek" tipinde manalara sahip olan "salat" kulun yaratıcısıyla kurduğu bağlantı, yani namaz için de kullanılır. “ES-Salat” kelimesi “ikame” fiiliyle birlikte kulanıldığında ve “hamdedin,tesbih edin ve zikredin”tipi emredici ifadeler belirli vakitlerde yapılmasının istenmesi “namaz kılmak“ manasında kullanıldığı anlaşılır.
Kuran'da namazın, vakitleri belirlenmiş bir farz olduğu geçer (4/Nisa Suresi 103). Namaz vakitlerinin açıklanmasından kastımız, farz olan namazların açıklanmasıdır. Namaz övülmüş bir ibadettir. Allah'a yönelmenin, Allah'ı hatırlamanın bir şeklidir. Bu yönüyle namaz her an kılınabilen, her an yerine getirilebilen bir ibadettir. Fakat her kılınan namaz, farz namaz değildir. örneğin gece yarısı fazladan namaz kılınabilir, fakat bu gece yarısı kılınan namazın farz olduğunu göstermez. Peygamber de, Peygamber’in yakınları da şüphesiz birçok kereler namaz kılmışlardır. Kuran'dan delillendirilmeyen namazların belirli dönemlerde belirli kişilerce, halifelerce, hatta Peygamber tarafından kılınmış olması mümkündür. çünkü Kuran namazı över ve farz namazların haricinde de namaz kılınması elbette ki iyidir. Fakat Kuran’da adı ve vakti belirlenmeyen namazların, farz namaz olarak algılanması hatadır. Bu noktadan olaya baktığımızda sorun, hadislerin yorumlanış şeklindeki hatalardan kaynaklanmıştır. Şimdi dinin kaynağı olan Kuran'dan farz olan namazları isim ve vakitleriyle birlikte öğrenelim.
SABAH (FECR) NAMAZI
"Salatı Fecir" yani "Sabah namazı" ismi 24/Nur Suresi 58. ayette geçmektedir. "Fecir" gecenin karanlığında güneşin ilk ışıklarının çıkışını ifade eder. Bu bir süreçtir ki güneşin doğuşuna kadar devam eder. Nitekim varlığı adından belli olan bu namazın, 11/Hud Suresi 114. ayette vakti de tam belli olmaktadır.
“Gündüzün iki tarafında,ve gecenin yakınlarında namaz kıl. Güzellikler çirkinlikleri giderir. “11/ Hud Suresi 114
Arapça'daki "nehar" "gündüz", "leyl" "gece" demektir. Tarafeyinnehari" ifadesi gündüzün iki tarafını ifade eder. "Taraf" ise; "uç, dıştan bitişik bölüm” manalarına gelmektedir. Kuran'da geçtiği diğer ayetlerde de aynı anlamda kullanılır. Gündüzün başlangıcını güneşin doğuşu, günün bitişini güneşin batışı olarak alırsak günün iki tarafında sabah ve akşam namazları vardır.zülefen minelleyl" ifadesi Yatmadan önceki vakitini ifade eder, aynı zamanda gecenin gündüze yakın zamanları olduğu vurgulanır.
Yani sabah namazı, ismi ile 24/Nur Suresi 58. ayette geçer. Bu isim aynı zamanda sabah namazının vaktini de tarif eder. Ayrıca 11/Hud Suresi 114. ayette sabah namazının vakti günün ilk ışıklarıyla başlar ve günün başlangıcı olan güneşin doğuşuyla biter.
“Güneşin sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl.Ve Fecir vakti Kur’an (okumaya büyük önem ver,çünkü) fecir(sabah) vakti (namaz içinde ve dışında bilinçli bir şekilde anlıyarak okunan) Kuran’a tanık olunur. 17/ İsra Suresi 78
ÖĞLE (ZUHR ) NAMAZI
“Övgü O'nundur. Göklerde ve yerde, günün sonunda, öğleye erdiğinizde.” 30/Rum Suresi 18
Güneşin günün tam tepede insanın sırtını görecek derecede hafif meyletmesine Zuhr / Öğle denir.Öğlenin vakti ikindi vaktinin başlamasına kadardır.Buda ortalama insan gölgesinin,insanın kendi boyunun iki kat uzunluğuna tekabul eder.Ayrıca Nur suresi 58.ayettede öğle namazına işaret vardır.
“Ey iman edenler! Yönetiminiz altındakilerle, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesinler. Fecir(Sabah) namazından önce, Zuhr(öğle) vakti elbisenizi çıkardığınızda, işa(yatsı) namazından sonra. çıplak olabileceğiniz üç vakittir bunlar.24/Nur Suresi 58
İKİNDİ(VUSTA) NAMAZI
Namazları koruyun. Ve vusta (orta,) namazı da. 2 /Bakara 238
“Namazları koruyun.”ibaresinde es-salat’ın çoğulu salavat kullanılmış.Arapça gramerde çoğul enaz üçten oluşur,ortası olabilmesi içinde enaz dört kabul edilmesi lazımdır.Günün bir ucundaki namaz Fecr / sabah namazı, günün diğer ucundaki namaz da Meğrib / Akşam namazı,günün güneşin tam tepede insanın sırtını görecek derecede hafif meyletmesiyle Zuhr / Öğle namazı,karanlığın çöküp aydınlığın ilk başlangıcı olan fecri sadıka kadarki zaman diliminde kılınan İşa / yatsı olunca orta namazını bu dört namazın ortasında aramak lazımdır. bu dördün ortası ise, öğle ile akşam namazının arasında gündüz kalan vakit olur. Nitekim Kaf suresi 39.ayetide buna işaret etmektedir.
“Öyleyse sen, onların dediklerine karşılık sabret ve Rabbini güneşin doğuşundan önce ve batışından önce hamd ile tesbih et.”(50/Kaf 39)
AKŞAM (MEĞRİB) NAMAZI
Akşam namazının vaktinin anlaşıldığı ayet (11/Hud Suresi 114) sabah namazında belirttiğimiz ayettir. Gündüzün iki tarafında kılınan namazlardan biri sabah namazı olunca, diğeri de bu namazın simetriği olan akşam namazıdır. Bu ayet dışında akşam namazının vaktini belirleyen bir ayet daha vardır:
“Güneşin sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Fecir(sabah) vakti Kuran'ı, fecir(sabah) vakti Kuran’ına tanık olunur. 17/ İsra Suresi 78
Gecenin kararması, akşamın bitiş vaktini vermektedir. Işığın alametlerinin tamamen yok olmasıyla akşam namazının vakti biter. Bu durumda da "güneşin sarkması" ifadesi güneşin ufukta batışını belirler. Böylece güneşin batımı ve gecenin kararmasının arasındaki vakit, namaz vakti olarak belirtilir. Fakat bu ayette sabah namazı değil, sabah Kuran okumak vurgulanır. Demek ki sabah namazının vaktinin içinde ve namazın dışında Kuran okumaya özel bir önem vermek gerekir. Ayrıca ayette sabah ve akşam namazının zamanı da açıklanmıştır.
YATSI (İŞA) NAMAZI
İşa namazının ismi de 24/Nur Suresi 58. ayette geçmektedir. Sözlükten “işa” kelimesinin anlamına bakanlar, karanlığın çöktüğü,gözlerin karanlıktan dolayı göremediği yani bizim "Yatsı" dediğimiz vakte "işa" denildiğini görürler . 12/Yusuf Suresi 16 ve 79/Naziat Suresi 46. ayette de aynı kelime geçmektedir. "yatmak" kökeninden gelen "yatsı" kelimesinden kasıt "işa namazının" yatmadan önce kılınan son farz namaz olması Ayette buna işaret vardır:
Gecenin bir bölümünde ve secdelerinin ardından da O'nu tesbih et.(50/Kaf 40)
“Ey iman edenler! Yönetiminiz altındakilerle, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesinler. Fecir(Sabah) namazından önce, Zuhr(öğle) vakti elbisenizi çıkardığınızda, işa(yatsı) namazından sonra. çıplak olabileceğiniz üç vakittir bunlar.( 24/ Nur Suresi 58)
Son namazı kılmak için mescide giden, topluca namazı kılan kişi bu namazdan sonra mescide gitmeyeceği için muhtemelen üzerini değiştirecektir. Ev kıyafetine bürünecektir. (Evdeki çocukların çıplaklığın mümkün olduğu vakitlerde izinsiz odalara dalmamalarını öğütleyen bu ayetten bir sonraki ayette, bu çocukların ergenlik yaşına gelince, her zaman özele saygı gösterip, izin alarak ebeveynlerinin odalarına girmeleri öğütlenir.)
Namazdaki birçok husus tamamen mezhep kurucularının şahsi görüşleriyle oluşmuştur. Peygamber'in hem çok uzun hem de çok kısa namaz kıldığına; uzun rüku, uzun secde ettiğine dair de birçok hadis vardır. Ama mezhepler, rükuları üç "Subhane rabbiyel azim", secdeleri üç "Subhane rabbiyel ala" ifadeleriyle belirlemiş, taklitçilerini sadece bu ifadelere mahkum edip, Allah'ın serbest bıraktığını gereksiz yere sınırlamışlardır. Normalde namazın süresinin kişinin şahsi insiyatifine bırakıldığı, Kuran'dan anlaşılacağı gibi hadisler doğru yorumlansaydı da anlaşılabilirdi.
Yatsı namazını kılacak kişi ben beş vakit namazı yatsı namazında birleştirdim dese de bir tek yatsı namazını kılmış olur. çünkü namazı, farz kılan, vakit namazı yapan, kılınan rekat sayısı değil, belli bir vakitte kılınır oluşudur. Allah'ı zikretme (hatırlama), Allah'ı hamd ile tespih etme (överek yüceltme, yönelme) ile ilgili ayetlerdeki hamd,tespih, zikretme faaliyetlerini düzene koymak için bunu namaz kılarak yapmak güzel bir yöntemdir.
19.07.2007
EBU MÜCAHİDE
MEHMET YILMAZA
KUR’AN'A GÖRE NAMAZ'IN İFASI.
Kur’an'ı elimize aldığımızda, Kur’an'ın namaz adına gerekli tüm bilgileri içerdiğini görürüz. Kur’an'da en detaylı şekilde anlatılan ibadet namazdır. Kur’an'da geçmeyen hususların belli bir şekilde yapılıpta buna farz denmesi yanlıştır,bunlar yapılırsa namaz olmaz diye anlamamalıyız. örneğin namazda illaki Fatiha Suresi'ni okumak farz değildir.Fakat Kur’an'ın ilk suresi olan Fatiha'yı, Kur’an'ın bu bölümünü, namazda okumak tabi ki güzeldir.Yani namazda şunu yapmak farz değildir diye belirtmek, o hususa karşı olmak değildir. Sadece Kur’an'da geçmeyen bir hususun farzlaştırılması yanlıştır. Yukarıdaki örneğimizi düşünürsek yanlış olan,Fatiha Suresi'ni okumak değil,Fatiha Suresi'nin her ayağa kalkışta okunmasının farz olduğunu söylemektir.farz olan, namazda Kur’an dan okumadır.Kur’an’dan bir sure olan fatihayı da okusak emir yerine gelir,başka bir sure de okusak gene emir yerine gelir.
Bir bakıma, bütün Kur'an/tüm ayetler, Fatiha suresinin açılımıdır.Namazda fatiha suresinin okunmasının hükmü:
Kur’an'ın ilk ve özeti konumundaki Fatiha suresini namazda okumak güzeldir ve Resulullahın kendi insiyatifiyle,namazda okuduğu en ideal bir uygulamadır.
19.07.2007
EBU MÜCAHİDE
MEHMET YILMAZA
NAMAZDA REKAT KONUSU
Kuran'da rekat diye bir kavram geçmez. Allah istese Kuran'da namazların rekat sayılarını belirtirdi. Namazda Allah'ın anılması, kıyam, rüku, secde, kıraat gibi şartları gördük. Rekattan kastedilen kıyam, rüku,secde ve kıraatten oluşan düzenin kaçar defa tekrarlandığıdır.
Belli sayılardaki rekatların farz telakki edilmeleri, mezheplerin bir yorumu sonucudur. Sahabeler, hatta Peygamber efendimiz namazlarda bir düzen olsun diye belli rekatlarda namaz kılmış olabilirler. Namazlarda şaşırılmamasını sağlayan, toplu ibadetlerde kolaylık getiren bu tip uygulamalar yapılmış olabilir. Nitekim namaza başlarken elleri kaldırıp namaza başladığını göstermek, namaz bitince sağa, sola selam vererek namazın bittiğini göstermek gibi uygulamalar da böyledir.
Bu uygulamalar belli amaçlara yönelik yapılabilir. Kuran'da bu uygulamaları yasaklayıcı bir ifade yoktur.
Abdestte su bulunmayınca ne yapılması gerektiğini açıklayan Allah, eğer namazda rekat sayısı şeklinde bir farz olsaydı, onu da açıklardı. Bazıları Nisa Suresi 101,102,103. ayetlerdeki savaş zamanı kılınan namazda namaz kısaltılmasında bir günah olmaması ifadesinden, namazın iki rekat olduğunu çıkarmaktadır. "Eğer ki kısaltılmış namaz bir rekat kılınıyorsa, tam kılınması iki rekattır" demektedirler. Peygamber'in burada iki gruba namaz kıldırdığı için iki rekat olarak kıldırmasını da delil olarak göstermektedirler. Bizce namazı kısaltmaktan kasıt, rekat olarak kısaltmak değil, zaman olarak kısaltmaktır.Eğerki farz olan iki rekat olduğu halde bir rekat kılınıyorsa buna kısaltma değil eksiltme denir. çünkü daha evvel dediğimiz gibi, bir rekatlık namaz saatlerce sürebilir. İki rekat namaz 5 dakikadan kısa bir sürede bitirilebilir. Savaşta düşmanın vereceği zarar kaç secde, kaç rüku yapıldığıyla değil, namazın vakit olarak ne kadar sürdüğüyle alakalıdır.
Müslümanlar'ın namazı kısa kılmasında bir sakınca olmadığı ifadesi namazın belli bir uzunlukta olmasından dolayı değildir. Fakat tahminimiz savaştaki tehlike durumunda namazı çabucak kılan Müslümanların "Namazı baştan mı savdık?" gibi endişeye kapılmalarından dolayı, savaş halinde namazı kısa kılmalarında bir sakınca olmadığı söylenmiştir. Zaten peygamber efendimizden de vakit namazları şukadar rekattır,şukadar rekat kılın diye bir emir de rivayet edilmemiştir.Sadece Allah’ın namaz kıl emrini insiyatifini kullanarak kılan Resulullahın,namaz kılışını gören sahabiler, vakit namazlarında Resulullah şu kadar rekat namaz kıldı diye rivayet edilir.Bu gerçeklerden yola çıkarak rekat konusu Resulullahtan günümüze kadar nesilden nesile uygulamalı bir şekilde tevatüren görüntülü ve sesli bir şekilde aktarılmıştır.Ümmet ittifakla şuanda farz namaz vakitlerinde kılınan rekat sayısını Resulullah’tan günümüze hiçbir değişikliğe uğramadan geldiğini kabul eder,çünkü herhangi bir değişik uygulama vuku bulmamıştır. Resulullahın rekat sayısı belirtilmeksizin namaz kıl emrini insiyatifini kullanarak cemaatte bir düzen olsun diye rekatları aynı belli sayıda kılması en ideal vasat şeklini gösterir, farz olduğunu değil,ikisinin arasındaki inceliği anlamadan Resulullahın belli sayıdaki rekat uygulamasını herhangi bir Kur’an’i delil olmaksızın farz diye isimlendirilmeleri isabetsiz bir görüşten başka bir şey olmasa gerek..Allah’ın namaz kıl emrini insiyatifini kullanarak cemaate belli sayılarda kılan Resulullahın bu uygulaması,Tahrim ve Abese suresinde olduğu gibi vahiyle müdahale edilmediğine göre Allah’ın muradına da uygundur.
26.06.2007
elifafat
bu yorumu çok beğendim müsşümanlar hakkında çok şey var size tavsiye ederim
bütün müslümablara tavsiye ederim ve kuran-ı öğrenmelerini isterim valla çok iyi
19.04.2007
Kadir Gurleyen
Kuran'i anlamak soyut bir kelime.
Dil acisindan bakildiginda Resulun vefatinin ardindan kisa bir sure sonra baslayan siyasi ve itikadi olusumlar Kuran kelimelerinin farkli yorumlarini yapmislar. Bundan oturu harfleri benzerlik tasimasina ragmen, cagrisimlari farkli kavramlar turemistir. Gunumuzde Kuran arapca olarak okundugunda dahi anlasilmasi cok guc bir hal almistir.Bu anlasilmazlik vahyin kendi yapisinda mevcut degildir. Sorun vahyin iletilmesinde arac olarak kullanilan dilin gecirdigi degisim surecidir.
O halde dil uzerinde yapilacak tarafsiz calismalar bu sorunu asmak icin cok fayda verecektir.Arap diline Hz Muhammmed donemindeki anlamlari esas alinmak uzere yaklasmak ve bu anlamlar butunlugunde Kuran'i gunumuz dillerine tercume etmek gerekir.Kuran kelimelerinin orjinal anlamlarinin yanisira vahyin ifadelerindeki inzal donemi guncelligi,arkaplani da goz onunde tutulmalidir.
Sonuc olarak soylemek istedigim, Kuran ilk muhataplarinin dilinde(Arapca) ogut almak icin Allah tarafindan kolaylastirilmistir.Bize dusen Kuran'a o anlam formunda yaklasmamizdir.
Rahman Kuran'i o kadar cok kolaylastirilmiski butun bu engellere ve bu kargasaya ragmen samimi kullar hala ondan ogut alabilmektedir.
Allah"in dogruya ilettigini kimse saptiramaz.
09.04.2007
mehmet yilmaz
sn yzc murat yazdiklarini allah sahit yeni gordum . ama artik soruna detayli cevap vermeye hacet kalmadi sanirim zira serdar beyin makalesindeki yorumlar yeterlidir. nitekim orada NAMAZIN FARZLARININ ALLAHIN BIR EMRI OLARAK SOZGELIMI BUHARI BIRINCI CILT 274. SAYFA 760 NOLU HADISTE MEVCUT oldugunu detayli bir sekilde izah ettim. efendim o hadistir beni baglamaz bana kurandan delil getir dersen senin de belittigin gibi genel anlamdaki secde ve ruku ayetleri mevcuttur. allahin bir emri olarak ALLAH VE PEYGAMBER'İ BİR ŞEYE HÜKMETTİĞİ ZAMAN, İNANAN ERKEK VE KADINA ARTIK İŞLERİNDE BAŞKA YOLU SEÇMEK YARAŞMAZ. ALLAH'A VE PEYGAMBER'E BAŞ KALDIRAN ŞÜPHESİZ APAÇIK BİR ŞEKİLDE SAPMIŞ OLUR. AHZAB 36) hz peygamberimiz o hadiste belirtilen rukunlardan biri eksik olmasi durumunda namazin kabul edilmeyecegini bizlere belirtmistir. buna ragmen hayir efendim ben sadece kurana gore hareket ederim ve ben istedigim gibi namaz kilarim (ornegin ogle namazini uc rekat ) dersen bektasiye abdestsiz namaz kilinmaz dediklerinde ben kildim oldu mantigiyla hareket ederseniz daha coook hidayet uzere oldugunu sanirisin.. allah akıl fikir ve hidayet versin derim
06.04.2007
yzcmurat
Yahu kimse neden Mehmet Yilmaz Beye cevap vermiyor?
Namazın Farzları var mıdır Sayın Yılmaz? Var ise, Farzlar nerede yazar? Sırf bu farzlar yerine getirilerek kılınan namaz eksik olur mu peki?
Peygamberimiz " Yuruyen Kuran" idi. Vahyi teslim olup, onu hayatına birebir geçiren ve vahyin yaşanabilir olduğunu gösteren bir Elçi idi.
Ayrıca namaz İslam öncesi Semavi Dinlerde yokmu idi?
Eğerki namazın kılınışı ile ilgili ayetleri bulamazsanız yardımcı olabilirim.
"ruku edenlerle beraber ruku edin", "kolayınıza geleni okuyun" "secde edenlerle beraber secde edin" "namaza kalktığınız vakit .... abdest alın" " yüzünüzü Mescid-i Harama çevirin" vb. umarım birşeyler çağrıştırmıştır size. Tüm bunlara rağmen anlayamıyorsanız, bu yazının muhatabı sizsiniz.
sevgilerimle
02.04.2007
MEHMET YILMAZ
DUZELTME
BUNDAN ONCE GONDERDIGIM YAZI KELOGLANIN YAZDIKLARINA CEVAPTIR.
02.04.2007
MEHMET YILMAZ
BIR…YUCE ALLAH KURANINDA (İNSANLARI DİLLERİ İLE ARKALARINDAN ÇEKİŞTİREN VE KAŞ, GÖZ HAREKETLERİ İLE ONLARI AŞAĞILAYANLARIN VAY HALINE ) DIYOR…DIKKAT ET BEN SOYLEMIYORUM…ALLAHTAN KORK KURANA UY VE KURANIN EMRI GEREGI ALLAHIN KELAMINI SENIN KISIR ANLAYISINDAN FARKLI OLARAK HAKKIYLA ANLAYAN ALLAH RESULU ONUN SAHABELERI TABIINLER VE ONLARIN YOLUNDAN GIDEN BUNCA MUSLUMANA KELOGLAN YAKISTIRMASI YAPARAK HAKARET ETMENI SIDDETLE KINIYORUM VE LANETLIYORUM.
IKI…. BENCE KUR'AN KABE'NİN DEĞİL, EİFEL KULESİNİN ÜZERİNE İNMELİYDİ DIYORSUN?
SEN KIMSIN?ALLAH BECEREME DI DE SEN MI ALLAHTAN DAHA IYI BILIYORSUN? SERSERI MAALESEF ALLAHIN AYETLERI COLUK COCUK ELINDE BOYLE OYUNCAK OLUP GIDIYOR VE BU ISE BIR DUR DIYEN CIKMIYOR.
UC…En güvenilir Veda Hutbesi'nin bile ne hikmetse 3 versiyonu var.DIYORSUN
KURANIN ILK EMRI OKU DIYOR… KURANIN EMRI GEREGI CAHILCE TAVIRLAR SERGILEYECEGINE AZICIK OKU DA KURAN DA HER HANGI BIR AYETIN KAC TUR FARKLI RIVAYETLERI OLDUGUNU GOR. AMA AMAC ALLAHIN DININI ALTTAN ALTTAN YIKMA PROJESI OLUNCA ISTEDIGIN GIBI YORUMLA. VEDA HUTBESINI DINLEMEYE GELEN MUSLUMANLARDAN HARFI HARFINE HER SEYI ZIHINLERINDE TUTMALARINI NASIL BEKLEYEBILIRSIN. BIRISININ HATIRLAYAMADIGINI DIGERI HATIRLADI DIYE NEDEN ALLAHIN DININI HEMEN PARCALAMAYA SOYUNUYORSUN.
DORT… KURAN SANA ALLAHA ITAAT ET VE RESULE ITAAT ET DIYOR.
DE Kİ: «ALLAH'A VE PEYGAMBERE İTAAT EDİN». YÜZ ÇEVİRİRLERSE BİLSİNLER Kİ, ALLAH İNKÂR EDENLERİ SEVMEZ. AL İMRAN 32
DE Kİ: «ALLAH'A İTAAT EDİN VE PEYGAMBERE İTAAT EDİN!» EĞER YÜZ CEVİRİRSENİZ ARTIK ONUN YÜKÜMLÜLÜĞÜ, KENDİSİNE YÜKLETİLEN GÖREVİ YAPMAK, SİZİN ÜSTÜNÜZE DÜŞEN DE SİZE YÜKLETİLEN GÖREVLERİ YERİNE GETİRMEKTİR. EĞER ONA( PEYGAMBERE) İTAAT EDERSENİZ DOĞRU YOLA ERERSİNİZ. PEYGAMBERİN GÖREVİ YALNIZCA AÇIK BİR TEBLİĞDİR..NUR 24
GERCEKTEN BIZ SANA KURANI İNSANLARA, KENDİLERİNE İNDİRİLENİ AÇIKLAMAN (YANİ KURANI IZAH ETMEN) İÇİN İNDİRDİK UMULUR KI AKIL EDERLER NAHL 44
DIKKAT ET SADECE KURANA ITAAT ET DEMIYOR AYRI AYRI ALLAHA ITAAT ET (VE) RESULE ITAAT ET DIYOR. YANI SUNNETI INKAR ETME DIYOR ZIRA BU GUN ALLAH RESULU HAYATTA OLMADIGINA GORE OLMAYAN BIR SEYLE BIZLERI YUCE ALLAH SORUMLU TUTUYOR DIYE DUSUNMEK KADAR ALLAHA BUYUK BIR IFTIRA OLAMAZ. O HADE SUNNETE UYMAK KURANIN BIR EMRI. O HALDE ALLAHTAN KORK VE KURANA UY. SAPITMA.
BES… YUCE ALLAH KURANI BIZ INDIRDIK VE ONU KORUYACAK OLAN DA BIZIZ BUYURMAKTADIR. BU NOKTADAN HAREKETLE MADEMKI KURANI YUCE ALLAH KORUMA ALTINA ALDI VE KURAN DA BIZLERE SUNNETE UYMAMIZI EMREDIYOR O HALDE HASA LILLAH YUCE ALLAH SUNNETLERI KORUMAKTAN ACIZ MI KI ALLAHA ACIZLIK VE ZAVALLILIK YAKISTIRMASI YAPIYORSUNUZ? RABBIMI TUM BU YAFTA VE YAKISTIRMALARDAN TENZIH EDERIM. INSANLARI NEYE TESVIK ETTIGINIZIN FARKINDA OLMADIGINIZI DUSUNMUYORUM. AMA UNUTMAYINIZ RABBIM ISTESENIZDE ISTEMESENIZ DE NURUNU TAMAMLAYICIDIR.
ALTI…ALLAH RESULUNUN SUNNETLERINI INKAR ETMENIN OTEDEN BERI SUREGELEN ISLAMI PARCALAMA PROJESININ BIR UZANTISI OLDUGUNU IYI BILIRSINIZ. BU KADAR ALLAHIN AYETLERIYLE ALAY ETTIGINIZE GORE. BU PROJE VE ANLAYISA GORE CEBRAIL ALEYHISSELAM SASIRMIS VE PEYGAMBERLIGI HZ ALIYE INDIRECEK YERDE YANLISLIKLA HZ PEYGAMBERIMIZE INDIRMISTIR DIYEREK HEM ALLAHA HEM CEBRAILE VE HEM DE HZ PEYGAMBERIMIZE VE HZ ALIYE IFTIRA VE YALANLAR UYDURARAK SAFEVI RUHUNU CANLANDIRMAYA CALISAN MELUN ANLAYIS VARDIR. HZ OMER, ATESE TAPAN IRAN HUKUMRANLIGINA ILELEBED SON VERDI DIYE ALLAH RESULUNUN EMSALSIZ SAHABELERINE KIN BESLEYEN SAFEVI RUHU VARDIR. BU NEDENLE O GUZİDE INSANLARI HADIS UYDURUCULARI SAHTEKARLAR YALANCILAR OLARAK LANSE ETMEKTEN BIR SANIYE BILE GERI DURMAMAKTADIRLAR. HER YIL HZ OMERIN KATILI EBU LULUE NIN MEZARI BASINDA TOREN YAPIP INSANLARA TUM IRANDA TATLILAR DAGITILDIGINI BENDEN DE IYI BILIRSINIZ. ONLARA GORE ALLAH RESULU ETRAFINDA HEP SAHTEKAR INSANLAR YETISTIRMISTIR. DOLAYISIYLA GOREVINI YAPMAMISTIR. BURADA BU KADAR GENIS KONUYA DETAYLI GIRMEK ISTEMIYORUM. ANCAK ISLAMA BU KADAR KIN BESLEYEN SAFEVI ANLAYISI BUNUNLA KALMAMIS ALLAH RESULUNE SAHABILERINE VE ALLAHA IFTIRALAR ATMAKTAN GERI DURMAMISLARDIR. BOYLECE HEM KURANIN TAHRIF EDILDIGI YONUNDE INANAN MUSLUMANLARDA SUPHELER UYANDIRMAYA HEM DE SAHTE HADISLER UYDURMAK SURETIYLE INANCLAR SARSILMAYA CALISILMISTIR. ASAGIDA BU KONUYA TEKRAR DONECEGIM. SAHIH VE MUTEBER HADISLERLE AMEL ETMEMIZ KURANIN BIR EMRI BIR GEREGI OLDUGU HALDE HALA NASIL OLUYOR DA SUNNETLERI OLDUGU GIBI ELIMIZIN TERSIYLE REDDEDEBILIYORUZ. YOKSA ISRAILOGULLARININ YAPTIGI GIBI KITABIN ISIMIZE GELEN YONLERINE INANIP ISIMIZE GELMEYEN YONLERINI RET Mİ EDIYORUZ. BU BAGLAMDAKI AYETLER BIZLERI BAGLAMIYOR MU? KIMSE SANA KURANI BIRAKTA ISRAILLI GOLDE MEIR IN KITABIYLA AMEL ET DEMIYOR. SOZ GELIMI SU AYET INANANLARA DEGIL DE ATEISTLERE YA DA YAHUDILERE MI HITAP EDIYOR DERSINIZ? DE KI EGER ALLAHI SEVIYORSANIZ BANA (PEYGAMBERE) UYUNUZ KI ALLAH TA SIZI SEVSIN.
ALTI… UNUTMA BUNDAN SONRA KURAN SORGULANACAKTIR.
NITEKIM HZ PEYGAMBER DONEMINDE SENIN ELINDE BULUNAN KURAN BOYLE DERLI TOPLU DEGILDI VE HURMA DALI, KUMAS, GENIS KEMIK VE TAS GIBI FARKLI ENSTRUMANLAR UZERINE KAYITLI IDI.
SENIN ELINDE BULUNAN KURANIN EKSIK OLDUGUNU, DAHA FARKLI KURAN AYETLERI VE SURELERIN BULUNDUGUNU VE BUNLARIN BIR GUN ORTAYA CIKACAGINI IDDIA EDEREK INSANLARIN INANCLARINI SARSMAYA CALISANLARIN ISLAMA KARSI ACILAN SAVAS ORTAMINDA YAVAS YAVAS YERLERINI ALMAKTA OLDUGUNU UNUTMA. BU KONUYA GENIS OLARAK BU KISITLI YERDE DAHA FAZLA IZAHA IMKANIM YOK. SADECE SOZDE NUREYN VE VELAYET SURELERINI GORMEN ICIN SU IKI LINKI TIKLAMAN YETERLI OLACAKTIR
answering-islam.org/Quran/Miracle/nurain.html
answering-islam.org/Quran/Miracle/waliyah.html
YEDI... Daha peygamberin geliş-gidiş maksadını bilmeyenler ya da işine gelmeyenler tutmuşlar Kur'an'ı ikincil kaynaklarla açıklamaya çalışıyorlar. Bu topluma laf anlatmak gergedana hendek atlatmaktan daha zor. Ara sıra Musa'lık yapıp levhaları kafalarına geçireceksiniz bu aymaz toplumun. Belki akıllanırlar. DIYORSUN.
ONCE KURANI ALLAH NASIL ISTEDIYSE OYLE ANLA VE KURANIN SAHIBIYLE, KURANLA VE KURANA TABI OLANLARLA ALAY ETMEMEYI OGREN O ZAMAN KAFANA MUSANIN GECIRDIGINI GECIRMEYE IHTIYAC KALMAZ SANIRIM.
Müslimin rivayet ettiği bir hadiste Yüce peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurmaktadır:
Kim sapıklığa (dalalete ) teşvik ederse o kimseye (aleyhine) kendine tabi olanların günahları kadar günah verilir. Bu durum onların günahlarından bir şey eksiltmez.
Allah’ım! Bizleri doğru yola hidâyet et, o kendilerine in'am etmiş olduğun zâtların yoluna ilet, gazaba uğramışların ve sapık bulunmuşların yoluna değil.
02.04.2007
Keloğlan
Bu mesajı türkiye saati ile bilmem kaçta yazıyorum ona göre. Yayınlamaz iseniz darılırım valla.
Bir tarafta keloğlanlar diğer tarafta ehli beytçiler.
En güvenilir Veda Hutbesi'nin bile ne hikmetse 3 versiyonu var. Hangisine itibar edeceğimizi şaşırdık.
Bence Kur'an kabe'nin değil, eifel kulesinin üzerine inmeliydi. Orası daha yüksek. Daha peygamberin geliş-gidiş maksadını bilmeyenler ya da işine gelmeyenler tutmuşlar Kur'an'ı ikincil kaynaklarla açıklamaya çalışıyorlar. Bu topluma laf anlatmak gergedana hendek atlatmaktan daha zor.
Ara sıra Musa'lık yapıp levhaları kafalarına geçireceksiniz bu aymaz toplumun. Belki akıllanırlar.
02.04.2007
Serdar Çelik
Merhaba Arkadaşlar, sitemize yapmış olduğunu yorumlar, yazıların yazarları tarafından onaylanmaktadır. Yazarlarımız siteye girip yorumunu onaylayana kadar geçen süre kadar gecikme olabilir bu sebeple. Bu konu ile ilgili açıklama sitemizin BİZ KİMİZ kısmında mevcuttur. Saygı ve sevgilerimle.
02.04.2007
fidan
DUZELTME:
31 Mart tarıhlı yorum yazımda ufak bır hata olmustur.. Asagıda onu duzelterek yazıyorum..
Hulasa...Ehl-i Beytı tarih olarak kabul ETMEZSENİZ
T.V. lerde yasar nurılere ıtıbar edersınız..
Saygılar
01.04.2007
fidan
S.A
sitenizde teknık bır problem mı var.
31 Mart ıran saatıyle sabah namazından hemen sonra "Kuranı Kımler Anlamaz" adlı makaleye bır yorum yazmıstım...
ama ya dıkakte alınmadı, her yorumu yorum olarak kabul etmeyıp alıntı yapmıyorsunuz
yada sıtenızde cıddı bır teknık problem var..
Saygılar
31.03.2007
fidan
Selamun Aleykum!
Allah yeryuzune peyderpey ayetlerden olusan, lakın onceden olacak veya olmus bır olayın habercısı olarak sahıfeler butunu Kur'anı yolladı...
Eger Kur'an cok cabuk anlasılabılseydı Allah O nu Kabenın ustune ındırırdı. Alın okuyun derdı..
Ama Allah Onu ıclerınden bırı olana gonderdı..Bunda bır hıkmet var bu bır...
Peygamber Efendımız Veda Hutbesınde Ikı emanet bıraktı, ıkı yol gosterıcı biri Kuran digeri (ıhtılaflı olarak) Ehl-i Beyt (Sunnet).. bu ıkı...
peygamber donemınde yalancı peygamberler cıktıgı halde resulu ekrem kendı sozlerını degıstırebılecek ınsanların olacagını dusunemedı mı kı sozlerını amellerını bıze emanet olarak bıraktı....
O sozler kı yazılmamıs ve metafızık olarak havada ız bırakmayan sozler nasıl olurda emanet olarak bırakılabılır...
Allah bıze Kuran anlasılsın dıye bır ınsan gonderdı ki bu ınsan idrak vasfına sahıp olan bırı..hatta kendılerı yetersız kaldıklarında cebraıl yardımı alan bırı.. (Peygamber)
Peygamber bıze, kuran anlasılsın dıye kendı gıbı olanı bıraktı (Ehi Beyt)
bu ıkısını ayırdıgınız zaman (Kuran ve Ehl-i Beyt)
Alimlere, yardımcı kıtaplara, hocalara sarılanlar ya da bunlara ıtıbar etmeyenler kendılerı ortaya cıkarak bır ellerınde kuran dıger ellerınde sozluk bız kendımız cozduk...dıye bagıranlar ortaya sureklı cıkacaklardır..
Ve yalnıs ameller butunlugu siyasi alanda, toplumsal alanda kendını ıslam dıye tanıtacaktır..
Hulasa...Ehl-i Beytı tarih olarak kabul edersenız T.V. lerde yasar nurılere ıtıbar edersınız..
Saygılar
19.03.2007
ELİF MAZGAL
Kurân hepimizin de bildiği gibi aynı zamanda bilimsel bir kitaptır.Kuranı herkes anlayacak diye bir şey yok.O anlamayı isteyenler için anlaşılacak bir kitaptır ve tamamen kişilerin ihtiyaçlarına göre açılır.Kimini cennetten bahsedildiğinde hayretler içinde bırakırken,kiminiyse bilimsel bazı gerçekleri 1400 yıl evvelinden haber vermesiyle hayretler içinde bırakır..benim anladığımı başkası anlamayabilir yada ben başkasının anladığını anlayamayabilirim.bu Allahın istemesi iledir..Şu konuda haklısınız evet bazı kesimler var kendilerini dinin eliti gösteren bazı kesimler var..ki bunu yaşar nuri bile tv ekranlarında yaptı hepimiz şahit oluyorduk..sanki sadece kendisi biliyormuş havası..ancak diyeceğim şu ki;başta da belirttiğim gibi kuran bilimsel bir kitaptır (bilimsellikten kastım her türlü sosyolojik, dini, fenni..) ve Resullullah (SAV) da onu her haliyle öyle yoğurmuştur ki sünnet ve Kuran bir bütün haline gelmiştir adeta..yani teoriği kitapta pratiği ise sünnette..bu inkar edilemez ve aksi de söylenemez..
18.03.2007
MEHMET YILMAZ
SN BASRI BEYE
BIR SORU SORDUM VE HALA CEVABINI ALAMADIM. KURANDA NAMAZIN NASIL KILNACAGINA DAIR BIR AYET VAR MI. DURUSTCE CEVAP VER VAR YA DA YOK. YOK OLDUĞUNA GORE IKI IHTIMAL VAR: YA KENDI KISIR ANLAYISINA GORE NAMAZ SEKLI GELISTIRDIN DOLAYISIYLA HIDAYET UZERESIN ALLAH RESULU SENIN ZAVALLI AKLINA GORE NAMAZ KILMADIGINA GORE DALALETTE IDI VE BU KADAR MUSLUMANI SAPITTI, YA DA BU KURANIN KENDISINE INDIGI HZ PEYGAMBER BU ISI SENDEN COK DAHA IYI BILIYOR VE O HIDAYET UZERE VE SEN SAPIKLIK VE DALALET UZERESIN.
KIMSE SANA KURANI TERKET VE KURANA ALTERNATIF BASKA SEYLERE TABI OL DEMIYOR. SAPITMA. SANA BURADAN KURANA UY DENILIYOR. YOKSA KURANDAKI ALLAHA ITAAT EDINIZ PEYGAMBERE ITAAT EDINIZ AYETLERI YAHUDILERI MI MUHATAP ALIYOR ? SENI MUHATAP ALMIYOR MU? YOKSA KURANDA SENCE BOYLE BIR AYET YOK MU? SEN DOGRU ANLIYORSUN DA ALLAH YANLIS MI SOYLUYOR?
COK BASIT BIR ORNEK OLARAK SU AYETLER O KURANI INDIREN ALLAHA AIT DEGIL MI? YOKSA BU AYETLER DE MI YAHUDILERE HITAP EDIYOR?
O'NUN( PEYGAMBERİN) BUYRUĞUNA AYKIRI HAREKET EDENLER, BAŞLARINA BİR BELANIN GELMESİNDEN VEYA CAN YAKICI BİR AZABA UĞRAMAKTAN SAKINSINLAR. NUR 63
(RESÛLÜM!) DE Kİ: EĞER ALLAH'I SEVİYORSANIZ BANA (PEYGAMBERE) UYUNUZ Kİ ALLAH DA SİZİ SEVSİN VE GÜNAHLARINIZI BAĞIŞLASIN. ALLAH SON DERECE BAĞIŞLAYICI VE ESİRGEYİCİDİR. AL İMRAN 31
PEYGAMBER SİZE NE VERİRSE ONU ALIN, SİZİ NEDEN MENEDERSE ONDAN GERİ DURUN; ALLAH'TAN SAKININ, DOĞRUSU ALLAH'IN CEZALANDIRMASI ÇETİNDİR.HASR 7
ALLAH VE PEYGAMBER'İ BİR ŞEYE HÜKMETTİĞİ ZAMAN, İNANAN ERKEK VE KADINA ARTIK İŞLERİNDE BAŞKA YOLU SEÇMEK YARAŞMAZ. ALLAH'A VE PEYGAMBER'E BAŞ KALDIRAN ŞÜPHESİZ APAÇIK BİR ŞEKİLDE SAPMIŞ OLUR. AHZAB 36
EY İMAN EDENLER! ALLAH'A VE RESÛLÜNE İTAAT EDİN, İŞİTTİĞİNİZ HALDE O'NDAN (PEYGAMBERDEN)YÜZ ÇEVİRMEYİN. ONUN (PEYGAMBERİN)SÖYLEDİKLERİNİ İŞİTMEDİKLERİ HALDE İŞİTTİK» DİYENLER GİBİ OLMAYINIZ.»ENFAL 20-21
DE Kİ: «ALLAH'A VE PEYGAMBERE İTAAT EDİN». YÜZ ÇEVİRİRLERSE BİLSİNLER Kİ, ALLAH İNKAR EDENLERİ SEVMEZ.AL İMRAN 32
GERCEKTEN BIZ SANA KURANI İNSANLARA, KENDİLERİNE İNDİRİLENİ AÇIKLAMAN İÇİN İNDİRDİK UMULUR KI AKIL EDERLER NAHL 44
ALLAH RESULU SENIN KISIR ANLAYISINA TERS OLARAK SON AYETTEKI “ACIKLAMANI” SUNNETLER OLARAK TEFSIR ETTI DIYE SAPITTI DA SEN HIDAYET UZEREMISIN. BU KADAR ALLAH RESULUNU VE MUSLUMANLARI INCITME HAKKINI KENDINEDE NASIL BULABILIYORSUN. ALLAHTAN KORK ALLAHIN AYETLERINI SAPIK ANLAYISINLA TAHRIF ETME. KURANA UY. KURAN SANA ALLAHA VE RESULUNE UY DIYOR YANI SUNNETI INKAR ETME DIYOR. BU AYET HUKMUNCE ALLAH RESULU SUNNETLERIYLE NAMAZI KENDI SAPIK ANLAYISIMIZA GORE DEGIL NASIL ALLAHIN BIZE EMRETTIGI SEKILDE KILINMASI GEREKTIGINI UYGULAMALI OLARAK IZAH ETMISTIR. VAHYIN NASIL INDIGINI BILE SANA SUNNET IZAH EDERKEN HANGI AKIL VE MANTIKLA KURANI SUNNETSIZ YORUMLAYABILIYORSUN YAZIKLAR OLSUN. ONDAN SONRA HIDAYET UZERE OLDUGUNUZDAN DEM VURUYORSUN. BU ISI HEM ALLAHTAN HEM DE ONUN PEYGAMBERINDEN DAHA IYI BILIYORSUN OYLE MI?
BUNUN ARKASINDAN ALLAHIN AYETLERI HAKKINDA INANANLARIN INANCLARINI SARSMA ASAMASININ IKINCI HALKASININ BASLAYACAGINI BENDEN DAHA IYI BILIYORSUN. BU KADAR ALLAHIN AYETLERINI TAHRIF ETTIGINIZE GORE BUNU BILMEMENIZ MUMKUN DEGIL. ZIRA ELINIZDEKI MEVCUT AYETLER MEVCUT SEKLIYLE ALAH RESULU ZAMANINDA BIR KITAP OLARAK BULUNMUYORDU. AMA UNUTMAYINIZ KI RABBIM NURUNU TAMAMLAYICIDIR. RABBIM ISLAH ETSIN BASIRET VERSIN
17.03.2007
mehmet yilmaz
HASAN BASRININ YAZDIKLARINA CEVAP OLARAK GONDERDIGIM TAKIBI NEDEN YAYINLAYAMIYORSUNUZ. YOKSA FOYANIZ ORTAYA CIKAR DIYE KORKUYOR OLMAYASINIZ? ISINIZE GELENI YAYINLA ISINIZE GELMEYENE SANSUR KOY OYLE MI? ALLAH RESULU KURANDA OLMAYAN BIR SEYI (NAMAZIN NASIL KILINACAGINA DAIR BIR AYETIN OLMADIĞI) INSANLARA EMRETTIGI ICIN SIZCE SAPIK MI? TARIH BOYUNCA MILYARLARCA MUSLUMANI SAPITTI MI? SIZ HIDAYET UZERESINIZ ALLAH RESULU DELALETTE MI?MILYARLACA MUSLUMAN DELALETTE SIZ MI HIDAYET UZERESINIZ? CEVAP VERSENIZE KURAN SIZE KURANI BOYLE MI ANLAMANIZI EMREDIYOR? YOKSA VARSA YOKSA ALLAHTAN GERCEK ANLAMDA ALIMLER KORKAR DEMIYOR MU O KURANIN SAHIBI? KENDISINE BAHSETTIGI AKIL NIMETINI YERINDE KULLANMAYARAK SAPITAN KIMSELERI ZECR VE KINAMA GAYESIYLE VARSA YOKSA AKIL SAHIPLERI IBRET ALIR DEMIYOR MU O KURANIN SAHIBI? ALLAH ISLAH ETSIN
16.03.2007
katarsis
açık olan bu kitabı, bu kadar yalın,sade,anlatarak anlaşılmasını kolaylaştırmanız çok anlamlı...teferruata dalmadan, amaca yönelik yazınızın devamını dilerim...
16.03.2007
mehmet yilmaz
HASAN BASRI
KURANDA NAMAZIN NASIL KILINACAGINA DAIR BIR AYET OLMADIGINA GÖRE ALLAH RESULU YANLIS MI YAPTI ? KURANDA OLMAYAN BIR SEY GETIRMEKLE VE INSANLARA BUNU EMRETMEKLE ALLAH RESULU MUSLUMANLARI SAPITTI MI?
16.03.2007
HASAN BASRİ
SELAM MEHMET KARDEŞ,SENİN NAMAZIN NASIL KILINACAĞINA DAİR KURANDAN AYET GÖSTER SORUSUNUN MUHATABI SANKİ KURANI OKUYUP ONU DOST EDİNENLERMİŞ GİBİ ,SORGULAR TARZDAKİ YAZINA DUYARSIZ KALAMADIM,KURANIN SAHİBİ,ONU İNDİREN,ONU GÖZETİP KORUYAN GEREK GÖRMEMİŞSE BUNU SORGULAMAK NE BANA NE SİZE NEDE BİR BAŞKASINA DÜŞER.KURANDAKİ NAMAZ BELİRLİ VAKİTLERDE,HUŞULU,KİMİN HUZURUNDA DURDUĞUNUN BİLİNCİNDE OLARAK CANI GÖNÜLDEN ALLAHA TESLİM OLARAK,NAMAZ KILMAYI VE NAMAZLARIMIZI DEVAMLI KILMAMIZI EMREDER.O ZAMANKİ MÜŞRİKLER PEYGAMBERİMİZE ALLAH BİZE NİYE MELEK İNDİRMEDİ,SENDE BİZİM GİBİ İNSANSIN,NİYE GÜMÜŞ TAVANLI ALTINDAN EVİN YOK,NİYE ALTINDAN IRMAK AKAN BİR BAHÇEN YOK VS TEMSİLLER GETİRDİLER,RABLERİNE KAVUŞMAYI UMMAYANLAR,BİZE YA MELEKLER İNMELİ,YADA ELİMİZLE TUTAR BİR KİTABIMIZ OLMALI VE YA RABBİMİZİ GÖRMELİYDİK DEDİLER,RABBİMİZDE ONLARA YERYÜZÜNDE DEBELENENLER İNSAN DEĞİLDE MELEK OLSAYDI O ZAMAN MELEK ELÇİ GÖNDERİRDİK BUYURUYOR.MELK GÖNDERSEK DAHİ ONU İNSAN SURETİNDE GÖNDERİR DÜŞMEKTE OLDUĞUNUZ ŞÜPHEYE YİNE DÜŞERDİNİZ BUYURUYOR.ALLAH PEYGAMBERLERİNİ KAVİMLERİNİN KULLANDIĞI DİLDE O KAVİMDE YAŞAYAN ALLAHIN LÜTFUNA MAZHAR OLMUŞ RAHMETİNDEN VERDİĞİ KULLARINA PEYGAMBER VERMİŞTİR.İSLAMİYETİN DOĞUŞUNDAN BU GÜNE NAKLEDİLEN BİLGİLERİN İÇİNDE,PEYGAMBERİMİZE AİT,ASHABINA AİT,İLİM SAHİBİ KULLARA AİT NAKLEDİLEN BİLGİLER,İBADET ŞEKİLLERİ,DAVRANIŞLAR GÜNÜMÜZE KADAR GELMİŞTİR.ŞİMDİ BUNLARDAN NAKLONULANLARIN İÇİNDE PEYGAMBERİMİZE ATFEDİLEREK ONA İFTİRA ATARAK DİNE FİTNE SOKMAK İSTEYEN FASIKLAR TOPLULUĞU VAR OLMUŞTUR,VAR OLACAKTIR.KURAN ONUN İÇİN ATALARIMIZDAN VEYA BİRİLERİNDEN GELEN HERHANGİ BİLGİ VE HABERİ İYİCE ARAŞTIRMAMIZI İSTİYOR YOKSA BİLMEDENBİR TOPLULUĞA ZARAR VERİRSİNİZSONRA PİŞMANLIK DUYANLARDAN OLABİLİRSİNİZ BUYURUYOR.ŞİMDİ KURAN BİZDEN ÖNCE GELİP GEÇEN KAVİMLERDEN BAHSEDİYOR,VE ONLARDAKİ YIKIMIN YOLDAN ÇIKMALARIN ANA SEBEBİ ALLAHIN İNDİRDİĞİNİN YERİNİ,NEFİSLERİNİN KABUL ETTİĞİNİN YER ALMASI ALLAHIN İNDİRDİĞİNİ TAHRİF ETMELERİ,DEĞİŞTİRMELERİ VE UNUTUP YERLERİNE HEVA VE HEVESLERİNE DAYALI BİR DİN ANLAYIŞI GELMESİ,BU TOPLUMLARI HELAKA SÜRÜKLEMİŞTİR,NUH A.S KAVMİNİN İÇİNDE 950 SENE YAŞADI HER TÜRLÜ TEBLİĞİ YAPTI VE BAKTIKİ İMAN ETMEYECEKLER ALLAHA YÖNELDİ VE GEMİSİNİ İNŞA ETTİKTEN SONRA RABBİM DEDİ YEYÜZÜNDE KAFİRLERDEN HİÇ KİMSEYİ BIRAKMA,ÇÜNKÜ SEN ONLARI BIRAKIRSAN KULLARINI SAPTIRIRLAR;YALNIZ AHLAKSIZ,NANKÖR DOĞURURLAR DUASIYLA GEMİYE BİNDİ VE ALLAHIN KORUYUP HİMAYE ETMESİYLE GEMİDEN SAĞ SALİM İNDİLER.SADECE İMAN EDENLERLE DİYORUM ÇÜNKÜ ONLARIN NESLİNDEN SONRA NAKLOLUNA NAKLOLUNA AD KAVMİ GİBİ YERYÜZÜNDE BİZDEN DAHA GÜÇLÜSÜNÜ GÖREMİYORUZ DİYE KİBİRLENEN ŞİRK TOPLUMU TÜREDİ,YANİ BURDA VERİLEN MESAJ ATALARININ, İMAN EDENLERDEN OLMASI SONRAKİLERİN YOLDAN ÇIKMAYACAĞI ANLAMINA GELMEZ.KENDİLERİNE KİTAP VERİLİPTE YOLDAN ÇIKANLARIN NASIL YOLDAN ÇIKTIĞINA BAKALIM.ALLHTAN GELEN VAHYİN HOŞLARINA GİTMEYEN KIMINI İNKAR ETMELERİ,GETİREN PEYGAMBERLERE ZULMETMESİ,HATTA BİR KISMINI ÖLDÜRMELERİ,VE NEFİSLERİNE AĞIR GELENLERİ TAHRİF EDİP,DEĞİŞTİRMELERİ,BU FISKA,İSYANA,GÜNAHA MEYLETMELRİ ALLAHIN KİTAPLARINA YÖNELİK SALDIRIDIR.YANİ İŞLERİNİ ALLAHA İFTİRA ATIP DİLEDİĞİNİ YAPAN KÜFREDEN,FASIKLAR TOPLULUĞU.ŞİMDİ BUNA TENEZZÜL EDİP YAPAN KİŞİ PEYGAMBERİMİZE İFTİRA EDEMEZMİ?BAKTILARKİ KURANIN KORUNACAĞI,İNDİRİLDİĞİ GİBİ TER TEMİZ,SAPASAĞLAM KORUNACAĞI,SAHİBİNDEN TESCİLLİ,GARANTİLİ,BU SEFER ONA ULAŞMA NOKTASINDA ENGELLERİ,VAHYİ MUHATAP EDİNEN ÜMMETİNE,ALEMLERE RAHMET SAÇAN MÜBAREK İNSAN,SON PEYGAMBERE VE ONUN TABİLERİNE YÖNELİK İFTİRALAR SİLSİLESİ,GÜNÜMÜZE KADAR GELMİŞTİR.NİYE VİCDANLARIMIZA DÖNÜPTE ALLAH KEAMINI DEĞİŞTİRENLER,BEŞER SÖZÜNÜDE HAYLİ HAYLİ DEĞİŞTİREBİLİR,RESULULLAHTA TABİKİ GÜZEL ÖRNEKLER VARDIR,BİZİM ÖRNEK ALACAĞIMIZ PEYGAMBERİMİZ VE DİĞER PEYGAMBERLERDİR BİZ HEPSİNE İMAN ETTİK HİÇ BİRİSİNİN ARASINDA AYRIM YAPMAYIZ.ALLAHIN KULLARININ ONUN KATINDA DERECELERİ OLDUĞU GİBİ PEYGAMBERLERİNDE DERECELERİ VARDIR,BU YETKİ RABBİMİZE AİTTİR BİZLERİN ONLARI BİRBİRİYLE YARIŞTIRMA,ÜSTÜN GETİRME HAKKIMIZ YOKTUR.PEYGAMBERİMİZDE SON KİTAPTA FURKAN SURESİNDE BUYURUYORKİ,O HESP GÜNÜ,GERÇEK HÜKÜMRANLIK ÇOK MERHAMETLİ OLAN ALLAHINDIR.KAFİRLER İÇİN PEK ÇETİN BİR GÜNDÜR.O GÜN ZALİM KİMSE ELLERİNİ ISRIP ŞÖYLE DER KEŞKE OPEYGAMBERLE BİRLİKTE BİR YOL TUTSAYDIM!YAZIK BANA KEŞKE FALANCAYI DOST EDİNMESEYDİM!ÇÜNKÜ KURAN BANA GELMİŞKEN O HAKİKATEN BENİ ONDAN SAPTIRDI.ŞEYTAN İNSANI YÜZ ÜSTÜ BIRAKIP REZİL RÜSVA EDER.PEYGAMBER DER Kİ:EY RABBİM!KAVMİM BU KURANI BÜSBÜTÜN TERK ETTİLER.AYETİNİ İYİCE TEFEKKÜR EDERSEK,İNCELERSEK,BİZİM PEYGAMBERİMİZİN BİZ ÜMMETİNDEN HESAP GÜNÜ ŞİKAYETİ TEK ŞİKAYET,KURANI TERK ETMEK,KURANI ANLAMAMAK,KURAN AHLAKIYLA AHLANMAMAK,KURANIN TAKVASIYLA,TAKVA ELBİSESİNE BÜRÜNMEK,KURANI ANLAYIP,KURANLA AMEL ETMEK,KURANI ANLAYANLARLA,OMUZ OMUZA VERİP SALİH AMEL İŞLEMEK,VS GİBİ KURANİ ÖĞÜTLER KURANDA ÇOKCA VERİLMİŞTİR.HAYATLARINA KOLAYINA GELENİ BENİMSEME,ZANNA TABİ OLMA GİBİ KENDİNE AİT BİR KİTABİ İLMİ,HİKMETİ OLMADAN ALLAH HAKKINDA,RESULÜ HAKKINDA KULAKTAN DOLMA BİLGİLERLE İNCELEYİP ARAŞTIRANLARI,İNCİTMEMEYE HASSASİYET GÖSTERMEK LAZIM,DELİLSİZ BİLGİ BOŞ VE ANLAMSIZDIR.KURAN MÜ'MİNLERİ TARİF EDERKEN ONLAR BOŞ VE ANLAMSIZ ŞEYLERDEN YÜZ ÇEVİRİRLER BUYURUYOR.BİZİ KURTARACAK,İMANIMIZIN KENDİMİZE FAYDALI OLACAĞI AMELLERE YÖNELMELİYİZ.KURANDA NAMAZIN KILINIŞI NİYE YOK SORUSU EN ÇOK SORULAN SORU,NAMAZI BU GÜN BU ŞEKİL KILANLAR BENİM NAMAZIM,ALEMLERİN RABBİ İÇİNDİR ŞUURUYLA KILINDIĞINDA NİYE KÜFRE GİRESİN.DİNE FİTNE SOKANLAR MÜSLÜMANLARIN NAMAZ ŞEKLİYLE,NAMAZI NERDE KILMAMIZLA,CAMİLERİN ÇOKLUĞUYLA,CAMİ CEMAATİYLE FAZLA İLGİLENMİYORLAR,BELKİ BİZİM KADAR BİLE,ALLAHIN KİTABINI DEĞİŞTİREN FASIKLAR,EHLİ KİTABIN EHLİ KÜFÜR KISMI,PEYGAMBERİMİZE OLAN,İNANANLARA OLAN HASETVE KİNLERİNDEN DOLAYI DİNİMİZE FİTNE SOKMAYA YÖNELDİLER,KENDİLERİNDE OLAN RECM AYETİNİ BİZEDE UYGULATMAYA TENEZZÜL ETTİLER,ALLAHIN İNDİRDİĞİ CEZAYI,KİM AĞIRLAŞTIRABİLİR?BİR DE BUNU ALLAHA KURBAN EDİLEN,İNSANLARA FAYDASI OLAN,ZAVALLI KEÇİYİ BUNA ALET ETTİLER,NEYMİŞ O AYETİN YAZILI OLDUĞU ŞEYİ YEMİŞ,BUNU GÜNÜMÜZE VİCDANSIZCA DOĞRU DİYE YUTTURANLAR,KABUL EDENLER KAFAYI YEMİŞ,ALLAH KURANLA MUHAKEME ETMEYİ KURAN SÜZGEÇİNDEN GEÇİRMEYİ NASİP ETSİN.BAK O MÜCRİMLER ŞİMDİ İSLAM COĞRAFYASINDA YAŞAYAN,MÜSLÜMAN OLDUĞUNU SÖYLEYEN,FİTNEYE DÜŞMEDE BİRBİRLERİYLE YARIŞ EDEN İSLAM ÜLKELERİ KAN AĞLIYOR,BUNUN SEBEBİ HEP BİRLİKTE ALLAHIN İPİNE SARILMAMAK,BÖLÜNÜP AYRI TOPLULUKLARA AYRILIP HAK YOLDAN ÇIKMAKTIR.SÜNNET PEYGAMBERİMİZİN DEDİĞİNİ YAPMAKSA,ONU ÖRNEK ALMAKSA,O ZAMAN KURANDAKİ PEYGAMBERİMİZİN SESİNE KULAK VERİP KURANI TERK ETMEYELİM,ÇÜNKÜ ONDAN SORGULANACAĞIZ,KEŞKE FALANCAYI DOST EDİNMEYEYDİM PİŞMANLIĞINI DUYMADAN PİŞMANLIK GÜNÜ GELMEDEN,ALLAHA,ONUN İNDİRDİĞİNE İMAN EDELİM VE ONA TABİ OLALIM.NEYİN DOĞRU NEYİN EĞRİ OLDUĞUNU,HAKLA BATILI BİRBİRİNDEN AYIRAN,KURANDAN ÖĞRENMEMİZ TEMENNİSİYLE.SELAMLAR.
16.03.2007
Deli dumrul
Bir önceki yazıda bir ayet gözüme ilişmişti. Sanki onlar yaban eşekleri, arslandan kaçmaktalar. Kimler? Kur'an'a çağırılınca gerisin geriye dönenler.
Selametle
16.03.2007
HASAN BASRİ
SELAM ZİKİR OKUYAN,KALBİ ZİKİRLE TATMİN OLAN,ZİKRE TABİ OLANLARA OLSUN.KURAN,I ONUN SAHİBİ, KURANI İNDİREN ONU KIYAMETE KADAR KORUYANIN ANLAMASINI DİLEDİĞİ KİMSELER ANLAR,GÖRDÜĞÜ HALDE GÖRME ENGELLİ,İŞİTTİĞİ HALDE İŞİTME ENGELLİ,AKLI MELEKELERİ OLDUĞU HALDE ANLAK ÖZÜRLÜ OLAN ANLAYAMAZ.BU AÇMA KAPAMA YETKİSİDE ADEMOĞLUNU YARATANA AİTTİR.DİLEDİĞİNE DİLEDİĞİ KADAR İŞİTTİRİR, İŞİTTİRDİĞİNİN YETKİSİ YÖNERGESİYLE DEĞİL,KURANI KERİM PEYGAMBERİMİZE VERİLİŞ AMACINI ŞÖYLE BEYAN EDİYOR:BU KENDİSİYLE İNSANLARI UYARMAN,İNANANLARA ÖĞÜT VERMEN İÇİN SANA İNDİRİLEN KİTAPTIR.ARTIK BU HUSUSTA KALBİNDE BİR ŞÜPHE OLMASIN.RABBİNİZDEN SİZE İNDİRİLENE UYUN.ONU BIRAKIP DA BAŞKA DOSTLARIN PEŞLERİNDEN GİTMEYİN.NE KADAR DA AZ ÖĞÜT ALIYORSUNUZ! İKAZINI KİTABI İNDİREN YAPIYOR,TABİ BİZ KİTABI İNDİRENİ DOST EDİNİRSEK,O KİTABIN SAHİBİNE ULAŞMA NOKTASINDA RAHMANİ METOTLA HAREKET ETMİŞ OLURUZ.YUNUS SURESİ 35,36,İNCELERSEK HİDAYETİN KAYNAĞINI GÖRMÜŞ OLURUZ,KURANI NASIL OKUMALIYIZ?KURANI NASIL OKUMALIYIZ SORUSUNA CEVABI NERDE ARAMALIYIZ?TABİKİ YİNE KURANDA 1)KENDİLERİNE KİTAP VERDİĞİMİZ KİMSELER, O KİTABI GEREĞİ GİBİ OKURLAR,ONLAR ONA İMAN EDERLER.HER KİM O KİTABI İNKAR EDRSE,İŞTE BÖYLELERİ ZARAR EDENLERİN TA KENDİLERİDİR.2-121,(2)-EY İNSANLAR! SİZE RABBİNİZDEN BİR DELİL GELDİ;VE SİZE APAÇIK BİR NUR İNDİRDİK.İŞTE ALLAHA İMAN EDİP ONA SARILANLARI ALLAH.KENDİ KATINDAN BİR RAHMET VE LUTFA KOYACAK VE ONLARI KENDİSİNE VARAN DOSDOĞRU YOLA İLETECEKTİR.4-174,175.DEKİ ALLAH KİTABI SİZE AYRINTILARI İLE İNDİRMİŞKEN,BEN ALLAHTAN BAŞKA HAKEMMİ ARAYACAĞIM?KENDİLERİNE KİTAP VERDİĞİMİZ KİMSELERDE BİLİRLERKİ,BU KURAN,RABBİNDEN HAK OLARAK İNDİRİLMİŞTİR.ŞU HALDE SAKIN ŞÜPHE EDENLERDEN OLMA.RABBİNİN KELİMESİ DOĞRULUK VE ADALETÇE TAMAMDIR.ONUN KELİMELERİNİ DEĞİŞTİREBİLECEK YOKTUR.İŞİTEN O,HAKKIYLA BİLEN ODUR.6-114,115.BU KİTAPTA MUAZZAM BİR KİTAP!ONU BİZ İNDİRDİK,ÇOK MÜBAREKTİR.ARTIK ONA TABİ OLUN VE KORUNUNKİ,MERHAMET OLUNASINIZ.6-155.YAHUT BİZE BİR KİTAP İNDİRİLMİŞ OLSAYDI,HERHALDE ONLARDAN DAHA ZİYADE HİDAYETE ERERDİK DEMEMENİZ İÇİN,İŞTE SİZE ,RABBİNİZDENBİR BEYYİNE,BİR HİDAYET VE BİR RAHMET GELDİ.ARTIK ALLAHIN AYETLERİNİ İNKAR EDENDEN VE ONLARDAN YÜZ ÇEVİRENDEN DAHA ZALİM KİM OLABİLİR?BİZ AYETLERİMİZDEN YÜZ ÇEVİRENLERİ,BU KABAHATLERİ YÜZÜNDEN,AZABIN EN KÖTÜSÜ İLE CEZALANDIRACAĞIZ.6-157.HAKİKİ MÜ'MİNLER ANCAK O KİMSELERDİR Kİ,ALLAH ANILDIĞI VAKİT KALPLERİ ÜRPERİR.KARŞILARINDA AYETLERİ OKUNDUĞU VAKİT,İMANLARINI ARTTIRIR VE YALNIZ RABLERİNE TEVEKKÜL EDERLER.8-2.EY İNSANLAR! İŞTE SİZE,RABBİNİZDEN BİR ÖĞÜT,GÖNÜLLERDEKİ DERTLERE BİR DEVA VE MÜ'MİNLER İÇİN BİR HİDAYET VE RAHMET OLAN KURAN GELDİ.DE Kİ ALLAHIN LÜTUF VE RAHMETİYLE,ANCAK BUNUNLA FERAHLANSINLAR.BU ONLARIN TOPLADIKLARI DÜNYALIKTAN DAHA HAYIRLIDIR.10-57,58.BİR KURAN Kİ ONUNLA DAĞLAR YÜRÜTÜLSE VEYA ONUNLA YER PARÇA PARÇA EDİLSE YAHUT ONUNLA ÖLÜLER KONUŞTURULSA,FAKAT BÜTÜN EMİR ALLAHINDIR,İMAN EDENLER HALA ANLAMADILARMI Kİ,EĞER ALLAH DİLESEYDİ BÜTÜN İNSANLARA TOPTAN HİDAYET VERİRDİ.13-36.BU ÖYLE BİR KİTAPTIR Kİ,İNSANLARI RABLERİNİN İZNİYLE,KARANLIKLARDAN AYDINLIĞA,GÜÇLÜ VE ÖVÜLMEYE LAYIK OLAN ALLAHIN YOLUNA ÇIKARMAN İÇİN ONU SANA BİZ İNDİRDİK.14-1.BU KURAN,İNSANLARA AÇIK BİR TEBLİĞDİR.BUNUNLA HEM UYARILSINLAR;HEM ALLAHIN BİR İLAH OLDUĞUNU BİLSİNLER;HEMDE AKIL SAHİPLERİ ÖĞÜT ALSINLAR.14-52.GERÇEKTEN BU KURAN,İNSANLARI EN DOĞRU YOLA İLETİRVE YARARLI İŞLER YAPAN MÜ'MİNLERE,KENDİLERİ İÇİN BÜYÜK BİR MÜKAFAT OLDUĞUNU MÜJDELER.17-41.SEN KURANI OKUDUĞUN ZAMAN BİZ,SENİNLE AHİRETE İNANMAYANLARIN ARASINA GÖRÜLMEZ BİR PERDE ÇEKERİZ,VE KALPLERİNİN ÜZERİNE,ONU İYİ ANLAMASINLAR DİYE,ÖRTÜLER GEÇİRİRİZ;KULAKLARINADA AĞIRLIK KOYARIZ.SEN KURANDA RABBİNİ TEK OLARAK ANDIĞIN VAKİT,ONLAR ÜRKEREK ARKALARINI DÖNER GİDERLER.17-45,46.RABBİNİN KİTABINDAN SANA VAHY OLANI OKU.ONUN SÖZLERİNİ DEĞİŞTİRECEK YOKTUR.ONDAN BAŞKA SIĞINAKTA ASLA BULAMAZSIN.18-27.RABBİNİN AYETLERİ İLE UYARILMIŞKEN,ONLARDAN YÜZ ÇEVİREN_VE YAPYIĞI GÜNAHLARI UNUTAN KİMSEDEN DAHA ZALİM KİM OLABİLİR?BİZ BÖYLELERİNİN KALPLERİ ÜZERİNE,KURANI İYİ ANLAMALARINA MANİ BİR TAKIM PERDELER ÇEKTİK;KULAKLARINADA AĞIRLIK VERDİK.SEN ONLARI DOĞRU YOLA DAVET ETSENDE,BU HALDE,ONLAR EBEDİYEN YOLA GELMEZLER.18-57.İŞTE SANA GEÇMİŞİN HABERLERİNDEN BİR KISMINI BÖYLECE ANLATIYORUZ.MUHAKKAK,SANA TARAFIMIZDAN BİR ZİKİR VERDİK.KİM ONDAN YÜZ ÇEVİRİRSE,ŞÜPHESİZKİ,KIYAMET GÜNÜ AĞIR BİR VEBAL YÜKLENECEKTİR.20-99,100.ŞANIM HAKKI İÇİN!SİZE ÖYLE BİR KİTAP İNDİRDİK Kİ BÜTÜN ZİKRİNİZ ONDA!HALA AKILLANMAYACAKMISINIZ?.21-10.VAY BAŞIMA GELENLER!KEŞKE FALANI DOST EDİNMEYEYDİM!YEMİN OLSUN BANA KURAN GELMİŞKEN BENİ ONDAN O SAPTIRDI.ŞEYTAN İNSANI YARDIMCISIZ BIRAKIYOR!DİYECEKTİR.PEYGAMBER DE EY RABBİM!KAVMİM BU KURANI TERK EDİLMİŞ BİR ŞEY GİBİ TUTTULAR DER.HEM ONLAR SANA HİÇ BİR MESEL GETİRMEZLERKİ,BİZ HAKKI VE TEFSİRİN DAHA GÜZELİNİ GETİRMİŞ OLMAYALIM.25-28,29,30,33.O HALDE KAFİRLERE BOYUN EĞME!ONLARA KARŞI BU KURAN İLE BÜYÜK BİR CİHAT YAP.ONLAR Kİ RABLERİNİN AYETLERİ İLE VA'Z-U NASİHAT EDİLDİKLERİ VAKİT,ONLARA KARŞI SAĞIR VE KÖR GİBİ YIKILIP YATMAZLAR.25-52,73VE629-49,50,51VE30-58,59VE34-5,6VE35-29,32VE36-11,69,70VE39-23,27,55VE41-42,44VE43-43,44VE47-24VE57-16 AYETLERİ BİZE AÇIKÇA KURANA SARILMAYI ONU ÇOK İYİ ANLAMAMIZI,AÇIK BİR İFADEYLE ÖĞÜTLÜYOR.VE KİMKİ RAHMANIN ZİKRİNDEN YÜZ ÇEVİRİRSE BİZ ONA ŞEYTANI MUSALLAT EDERİZ BUYRULUYOR,ŞÜPHESİZ BU ŞEYTANLAR ONLARI DOĞRU YOLDAN ALIKOYAR DA ONLAR,KENDİLERİNİN DOĞRU YOLDA OLDUĞUNU SANIRLAR.ŞEYTANLARIN YANLARIMIZDA DAHİ BULUNMALARINDAN VE ONLARIN ŞERRİNDEN,ALEMLERİN RABBİNE SIĞINIRIZ,ALLAH CÜMLE İNANAN KULLARINI ESİRGESİN KORUSUN.(AMİN).
15.03.2007
mehmet keleş
Sayın mehmet aksoy kardesım;
Bazı noktalarda ki görüşlerine katılmamak elde degil sanırım, ama bazı noktalar da var ki tevhit sınırlarını zorluyor gıbısın, bundan dolayı yazılarınızı daha anlasılır bıcımde yazmanızı rica edecem.
Mesela Kuran-ı Kerimi anlamamız konusunda eger peygamberimizin yol gostermesıne ve bunu sahabelere anlatıp ınsanlıga ısık tutmasına ornek gosterıyosanız kabacası halt yemıs durumdasın, ama eger bazı uydurma alımlerın yapmıs oldugu ıcraatlardan bahsedıyosanız sonuna kadar haklısın.
Bu konuda benım gorusum; Kuran-ı Kerim hepimizin bıldıgı gıbı ınsanlara yol gosterıcı ve onların yasamsal kurallarını belırtıcı ozellıgı vardır, mesela bizler herhangi yeni bir sey aldıgımızda bunu kullanamıyor kullandıgımız zaman bozuluyorsa , kullanım klavuzuna ıhtıyac duyuyorsak ve bu klavuzda anlamadıgımız terimleri ustasına acıp sorarak ogrenıyorsak, Kuranı Kerimde aynıdır.(Allahu Teala bu dunya sıstemını aynı sıztem ıcınde yarattı . hersey bir seyin etrafında oda kendi etrafında donmektedır. ama her sey)
Ben eczaneden ilaç alıyorum içinde olan klavuzuna bakıyorum kockoca ıkı sayfadan anladıgım uç, dort sırayı gecmıyor ve gıdıp bunu doktora sorma ıhtıyacı duyuyorum. böyle ornekleri yasamımızda cogaltabiliriz, bunları cok basıt bır sekılde sızlere anlattım neden? benı daha iyi anlamanız ıcın , ben bazı seylerıde mecazı olarakta anlatabılırdım ama sızın anlamanız vakit alacagından gerek gormedım, çunku herkes herseyı anlasaydı bu dıl ve edebıyat fakultelerı ve ılmı arastırmalar neyin uzerine bina edilecekti dıye dusunuyorum
SEVGİLER KARDESİM
15.03.2007
mehmet yilmaz
sn Mehmet Aksoy Beyefendiye....
namazin nasil kilinacagina dair kurandan bir ayet goster lutfen! kuranda boyle bir ayet olmadigina gore acaba basta allah resulu olmak uzere islam dini geldi geleli tarih boyunca malum tarzda namaz kilmis ve kilmakta olan milyarlarca insan sapik mi? yoksa gercek sapik siz olmayasiniz?
sizleri kurani kisir anlayisiniza gore yorumlamamaya aksine o kuranin sahibi yuce rabbimizin bizden nasil anlamamizi istemisse o sekilde anlamaya davet ediyorum. daha onceleri de kuranin bize allah resulunun sunnetine uymamizi emrettigini ayetlerle beyan ettim. buna ragmen hangi akli selimle allahin emrettigi bir seyi inkar cihetine gidebiliyor ve insanlari sapikliga davet edebiliyorsunuz.
allahtan kork ve allahin kitabini sapik anlayisinla tahrif cihetine gitme
15.03.2007
mehmet yilmaz
namazin nasil kilinacagina dair kurandan bir ayet goster lutfen! kuranda boyle bir ayet olmadigina gore acaba basta allah resulu olmak uzere islam dini geldi geleli tarih boyunca malum tarzda namaz kilmis ve kilmakta olan milyarlarca insan sapik mi? yoksa gercek sapik siz olmayasiniz?
Diğer Yazıları:
• BU AYETLERE NE DERSİNİZ?
• ÇOK ASIRLIK ÇINARIN HİKÂYESİ
• ÇARPITILAN AYETLER 3
• ÇARPITILAN AYETLER 2
• KELLEOKRASİ
• TAHRİF EDİLEN AYETLER 1
• BİR SİYAH'IN DUASI
• KUR’AN’A GÖRE Mİ? YOKSA DUYDUKLARINIZA GÖRE Mİ?
• SÖZÜMÜZÜN ARKASINDA MIYIZ?
• MODERNİZM
• ÇOKLUKLA ÖVÜNME VE TOPLUM PUTPERESTLİĞİ
|
| Reklam |
|
|
| Yazarlar |
|
| İstatistikler |
|
| 24 aktif yazar & kategori |
|
| 363 yazı |
|
| 1044 yorum |
|
|